måndag 3 oktober 2011

Fönsterputsning m.m .



Det har inte hänt så mycket i helgen .
Jag har ägnat mig åt fönsterputsning . Det är någonting som jag inte gillar . Det är så fysiskt påfrestande så jag får "betala" med mycket värk efteråt . Har försökt att ta det sakta  , inte för många fönster åt gången men det är lätt att man går över gränsen för att man vill bli klar .
Vi har lätta fönster för det är bara fram och baksidan som ska torkas , som tur är . Men nu är alla färdiga . Skönt !

I lördags var vi på 13 - års kalas då min kusins pojke fyllde år . Det var trevligt att träffa lite folk och prata och fika gott .

Jag har hängt upp spegeln jag köpte när vi var i Luleå . Den fick sin plats ovanför byrån i sovrummet  , vi hade tidigare en liten rund furu spegel där . Det blev så fint .
På byrån har jag lite småsaker med "rosentema" på .
(Bilderna är gulaktiga för det blev mysigare bilder när jag fota utan blixt nu på kvällen )



7 kommentarer:

  1. En spegel gör mycket, man upplever att rummet blir större. Sen att det är en snygg spegel, ja det är ett plus;)
    Fint också att samla ihop saker med ett gemensamt tema!
    Ha en fin kväll/kram♥

    SvaraRadera
  2. Förstår att det är frustrerande med värken när man vill bli färdig! Inte kul att få ont efteråt! Grattis till stugan!! Ser jättemysig ut!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  3. Mysiga bilder!
    Vad gullig er stuga är. Förstår att ni är nöjda, så nära havet också :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. fint med roser:)spegeln var tjusig......

    Trist att putsa fönster(men nu är det roligare när vi bytt fönster,bara in & utsida här med)Kram från kusten

    SvaraRadera
  5. Hej vännen,,skriver vän har aldrig träffat dig men det känns som att jag känner dig...Mysiga bilder från sovrummet! Bullarna är jättegoda. Katten vår är en blandning kattpappan är norsk skogskatt och kattmamman bondkatt.
    Du undrar om jag arbetar,,nej är sjukpensionär sedan ca 5 år tillbaka...Lever med ständig värk, har en diagnos von Villebrand som även slagit sig på lederna..Är väldigt trött och klarar inte av stress nu förtiden...Skulle kunna berätta mer men detta får räcka för nu.Därför försöker jag ta en dag i taget,,och glädja mig åt det lilla!! Ha det bra kära du kramar från Maggan

    SvaraRadera
  6. Har också putsat fönster...solen sken och de såg för bedrövliga ut...........resultatet blev väl si så där..behöver nog byta ut skrapa till nästa gång...........

    SvaraRadera
  7. Så mysigt du fick i hallen med nya spegeln och de små rosen detaljerna!
    Skönt att alla dina fönster är klara iallafall :) jag har mer än hälften kvar...
    Kram Sussi

    SvaraRadera