torsdag 21 juni 2012

Seg uppdatering i stugan





 Här kommer ett inlägg från mig . Få se om det fungerar .
I dag har jag äntligen hittat sladden till kameran , men det verkar vara svårt att föra över bilder . Det går väldigt segt . Vi har ett mobilt bredband .

Kunde bara lägga in dessa två bilder .
Översta bilden är Saras rum som snart är färdigt . Nytt tak , golv , pärlspontskiva på väggarna och ny dörr . Peter håller nu på med listerna . Det blir jättefint . Han har gjort ett bra jobb . Tur han är duktig på sånt .

Den andra bilden är från köket . Jag har hängt upp en hissgardin där .

Vi har haft en del motgångar . När vi varit här en dag så gick en vattenledning sönder utanför stugan . Som tur var hittade Peter snabbt var det läkte och en rörmokare kom och lagade det .
Det berodde på att ledningen hade frysit sönder .
Dagen efter när jag duschade kom  det bara kokhett vatten i duschen tills varmvattenbredaren tömts . Då blev det iskallt . Så rörmokaren fick komma hit igen och bytte varmvattenberedaren till en ny . Vi hade tänkt byta den senare när bastun skulle renoveras . Nu blev det tidigare .

Jag har planterat lite plantor . Tagit bort de randiga markistyget som skymde utsikten på verandan .
Torkat fönster och pysslat på med lite av varje .
Peter han är energisk och bygger .

Ingen sommarvärme ännu . Hoppas på bättre väder till Midsommar .

Det har blivit lite datortid . Det är så svårt när det går långsamt . Sen kan inte musen vara inkopplad samtidigt som stickan till bredbandet . Jag är så dålig på att använda "pekaren".
Ni får ha överseende med att jag är en frånvarande bloggvän just nu .

Återkommer med mer bilder en annan dag ( om det fungerar bättre ).

3 kommentarer:

  1. Det är ju så mycket annat den här tiden så det är fullt förståerligt om tiden inte räcker till för bloggen :)
    Så fint med vit pärlspont, och hissgardiner gillar jag :)
    Sån osis med vattenledningen och varmvattenberedaren...
    Önskar dig en fin midsommar!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men oooo så fint rummet blir! Nytt och fräscht. Hoppas ni får en riktigt fin midsommar! Mysigt att vara i sin egen lilla stuga, trots besök av rörmokare.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Önskar dig en fin midsommar vännen♥
    Kramen♥

    SvaraRadera