tisdag 15 oktober 2013

Inlägg efterlyses


Min dotter Hanna efterlyser blogginlägg. Om det går för lång tid mellan inläggen skriver hon eller Jonas (hennes sambo) på facebook att nu är det längesen jag bloggade.
Så då är det väl dags.

En del gör uppehåll i bloggandet för att de har för mycket som händer. Jag är tvärtom, här händer så lite och då finns det inte något att skriva om tycker jag.

Det nya som hänt är att Sara har fått sin nya hamster nu. Jag skrev ju tidigare om hamstern som vi var tvungna att lämna tillbaka.
Den här lilla är en unge, född 1 september. En hane som heter Charlie. Bilden är inte bra, fotad genom plastburen men ni ser hur den ser ut i alla fall, svart med lite vitt på magen.

Jag kan ju också berätta att David, sonen som bor här i Malmberget, ska sälja sin lägenhet och flytta till Gällivare. Det är inte lång flytt, bara 5 km från hans nuvarande bostad. Han har en jättefin helrenoverad tvåa. Har nu fått en hyreslägenhet, en etta. Han vill så gärna bo centralt i stan så därför säljer han och flyttar.
Det är mäklare som säljer och i morgon är andra visningen av lägenheten. Få se hur det går med budgivningen som avslutas nästa vecka.


En bild på en tunika jag beställde samtidigt med gardinerna till vardagsrummet. Från Ellos. Händer inte ofta att jag beställer kläder. Men hade tur och var nöjd med denna. Passar bra till tights och skön att ha på sig.

Jag har fortfarande jobbigt med värken och tröttheten. Måste nog boka tid hos läkaren för provtagning och besök. Det var ett tag sen sist.
Jag har ju även diabetes och ser att fastesockret bara stiger. Jag har en mätare så jag kollar det själv några gånger i veckan.
Äter också mediciner för högt blodtryck, höga kolesterolvärden, plus Levaxin och Trombyl så det är nog dags att kolla upp värdena på allt.

8 kommentarer:

  1. vilken söt hamster, jag visste inte att det finns även svarta
    jag brukar beställa en del kläder, mycket smidigt tycker jag eftersom jag inte tycker om att shoppa :)
    du ska vara rädd om dig vännen, gå nu och ta alla de där proverna
    Sv: jodå, idag har jag hämtat hem paketet
    kramar

    SvaraRadera
  2. O så söt!! Hoppas allt går bra med den lille :) Jag skulle verkligen behöva köpa nya kläder. Ganska mycket faktiskt. Men det hamnar längst ner på prioriteringslistan. Tunikan är snygg! Ja, du måste gå till doktorn för en ordentligt koll. Ta den där tusenmilaservicen. Få allt kollat. Ta hand om dig. det är ju viktigt vet du.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Hejsan! Vore skojsigt om ifall du tar dig tiden och klickar in på bloggen och kikar runt lite.. :) Det läggs ut nya dagliga uppdateringar & du hittar bland annat Humor , Kluriga gåtor , Inredning & Onödigt vetande Men så intressant!

    SvaraRadera
  4. Vad BRA att din dotter påminner dig om blogginlägg :-)Du är saknad vet du väl...
    Vilken fin hamster. En svart... fint :-)

    Gillar tröjan. Jag är dålig på att beställa kläder, vill gärna prova :-)

    Hoppas han får sållt lägenheten & går med vinst :-)
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Gällivare och Malmberget, ja. Det var inte så längesedan som jag var där! Tiden går fort. Gällivare var rätt mysigt, fast lite för kallt, för min del, men man vänjer sig nog.
    Synd om dig med dina krämpor och alla mediciner. Jag har aldrig haft någon "riktig" sjukdom, men min yngsta dotter har.
    Ha det så gott och lycka till hos doktorn, som förhoppningsvis gör ordentlig undersökning.
    Kram♥

    SvaraRadera
  6. Nu mor, du är mycket bra på att blogga. Även om det inte hänt nå speciellt, blir det speciellt för oss, för oss läsare, tycker om läsa din blogg. :) och boka tid för provtagning och checka läget. ! Kramar / Hanna <3

    SvaraRadera
  7. Det var ett tag sedan jag var in och läste ordentligt, jag brukar bara ögna igenom i all hast.
    Jag följer tre bloggar och läser när jag har tid.
    Det är mycket för mig och min familj just nu jobb och allt som snurrar krig i livet som föräldrar till tonårsbarn och dom mindre barnen.
    Men jag ska inte klaga, det är förhållandevis lugna och det går bra för dom.
    Jag har nästan slutat blogga. Anledningen är inte att det är så mkt runt i krig eg. men jag tyckte att mina läsare var så tråkiga, jag fick sällan kommetarer och feedback på det jag skrev. Alla bara läste och var nyfikna. ja du vet....
    Du var den enda och några andra få som skrev en kommentar. Tackar för det.
    Sköt nu om dig och boka en tid till doktorn. Ha det gott/ K

    SvaraRadera
  8. Men vilken söt liten hamster :)

    SvaraRadera