måndag 7 september 2015

Hemma


I går kom vi hem på kvällen efter en fin vecka i stugan. Det som är jobbigt är resan fram och tillbaka. Det är ca 28 mil enkel väg. Min kropp värker alltid extra mycket dagen efter bilresan.

Den här vackra blombuketten fick jag i dag av Sara för att jag fyllt år.


Fick ett paket av henne också. Det var en gullig ljuslykta på ett trähjärta.


När vi åkte hem i går var vi in på ett snabbt besök hos Hanna och Jonas som bor i Överkalix, halvvägs hem.
Den här tavlan hade jag bett dom köpa åt mig när dom var till Ikea. Den fick jag som present. Jag har hängt upp den i vardagsrummet.


Så här såg altanbygget ut när vi lämnade stugan. Nästa gång vi kommer dit ska Peter fortsätta med förbindelsen mot stugan. Den ska även "kläs in" med brädor runt om ner mot marken. Och där dörren på kortsidan är ska det också byggas en bit till.

6 kommentarer:

  1. Kommer bli fint med altan bygget. Då det är klart.
    Oj vilken fin bukett du fick av syster.

    Kram ♡
    / dotter Hanna

    SvaraRadera
  2. Så fint ni får det, du har en duktig händig man!
    Att ni har så långt till stugan! Fast i Norrland är det inte så långt som här ;)
    Jag har 22 mil till min svägerska och det dubbla om jag ska hälsa på dem då de är på Öland, och NEJ. Långt.
    Ha det fint, kram, Gerd ♥

    SvaraRadera
  3. Spännande att följa ert altanbygge! Det ser ut att bli jättebra!
    Jobbigt med värk efter bilresan! Bra att ni kunde göra ett litet stopp i resan så kanske det lättade litegrann i allafall! Men som du skriver så blir det många mil för dig som har så mycket värk!
    Hoppas värken inte håller i sig allt för länge!
    Jag förstår att hösten kommit en bra bit hos er! Här hade vi frost en natt men dagarna har varit ovanligt varma!
    Det blir fortfarande glest mellan inlägg hos mig för hösten innebär så mycket jobb ute som måste hinnas med innan det är för sent! Sen när tid finns över så finns inte ork!
    Men det blir snart bättre!
    Jag är glad att du är tillbaka i bloggvärlden!
    Ha en fin septemberdag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Den där fibron kan golva en när man måste åka bil långt. Skönt med ett litet stopp emellan iaf. Så fint ni får det i stugan. Kram ❤️

    SvaraRadera
  5. Jobbigt att sitta still så länge i bil.
    Jag har ingen värk så som du men tycker ändå det är segt att åka långt.
    Kommer ju bli jättebra med ert altanbygge.

    Ha det fint nu,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  6. Det kommer att bli SÅ fint med er nya altan!

    Kram

    SvaraRadera