söndag 5 augusti 2012

Lampor


Det blev ett litet blogguppehåll på några dagar .

Hannas flytt gick bra . Peter och några av hennes vänner har hjälpt henne att bära . Lägenheten är jättefin , kommer bli så bra när hon inrett den .

Här hemma har vi äntligen bytt ut våra fula 70-tals takplafonder som vi har haft i hallen och i "lilla hallen " .
Lampan på den övre bilden köpte vi när vi var på IKEA nyss .
Den nedre är också från IKEA men köpt vid ett tidigare tillfälle .


Med tanke på hur sällan vi bytt taklampor i hallen är väl det här sista bytet ........om det ska gå lika många år mellan ........;)


Nyss har jag duschat Ludde . Nu ligger han och vilar ut efter den behandlingen , som han inte gillar .

8 kommentarer:

  1. Håller med dig, lampor är inte något man byter ut allt för ofta. Han ser lite "purken" ut Ludde. Duscha är inte så populärt här heller. Här har jag ägnat mig åt tassvård idag, kloklippning och putsning av tasshår :) Inte heller så populärt.

    Kram Kina

    SvaraRadera
  2. Den översta lampan gillar jag. Har en rund på övervåningen som är lite krokig. Pojkarna vevade runt med en tröja som fastnade och de drog. Nåja, det är många år sen nu.

    Den lille vovven är söt som socker. Rent socker nu då :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. fin han är Ludde....
    vilka snygga lampor :-)

    Ha en fin kväll!
    kram

    SvaraRadera
  4. Ja, man byter ju inte lampor allt för ofta???
    Jättefina hittade du :)
    Visst ser man att lilla Ludde är lite smått bekymrad efter duschningen :) men en riktig gullplutt är vad han är♥
    Kramen rara du♥

    SvaraRadera
  5. vad skönt att flytten gick bra, mm, jag känner igen mig-oss, det var några år sedan vi bytte några taklampor som var riktigt "urmodiga"
    Sv: så Ludde tittade på filmen :) vad roligt, när jag spelade upp den igår började Sluggo undra var bananen är :D
    kramar

    SvaraRadera
  6. Kul med lite nya saker ibland och du kan byta med gott samvete om du inte byter oftare;)

    Ha en fin dag/Kram Lussan

    SvaraRadera
  7. Hej ! Skönt att flytten gick bra. Snygga lampor. Så söt han är Ludde....
    Ja någon sol blir vi nog inte utan ,,,,,,

    Kram på dig

    SvaraRadera
  8. Så fint!!
    Att hitta rätt lampor är typ det svåraste som finns när det kommer till inredning tycker jag…
    Ha en fin tisdag!
    Kram Anna

    SvaraRadera