fredag 10 mars 2017

Längtar


Det går inte så bra med bloggandet. Länge sen jag gjorde ett inlägg. Tycker inte det händer så mycket här.

Jag längtar tills vi kan börja vara i vår stuga. Nu är det inte så länge kvar. Förra året var premiären 31 mars. Bilderna är tagna då.


Vi har planerat att åka dit vecka 13. Den 27 mars, då har Peter ledigvecka.
Emil (sonen som bor i Göteborg) ska komma till oss 8 april och stannar till påskdagen. Han vill hellre vara i stugan än i Gällivare.
Det vill jag också.
Jag tänker stanna kvar i stugan med Ludde när Peter ska jobba v 14. Han kommer tillbaka efter det och har tagit ledigt under påskveckan. Jag orkar inte åka fram och tillbaka så tätt, det är 28 mil enkel väg till stugan.
 

Stugan har el, vintervatten och toalett inne så det fungerar bra att vara där redan i mars.






                                                                   LÄNGTAR!

13 kommentarer:

  1. Det ser så mysigt ut med er stuga. Önskar er god tid där, när tid så är.
    Det är guld värt att ha den här stugan med allt runtomkring för er.
    Jag tänker allt på den korta tid jag var i Gällivare och hur mysigt det var då.
    Kram 💙

    SvaraRadera
  2. Förstår att du längtar! Ser härligt ut!
    Gällivare - det är långt bort det - mer än 130 mil härifrån.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Er stuga ser så otroligt mysig ut så jag förstår att du längtar!
    Jag har inte heller varit så flitig med skrivandet. Har inte mått bra iofs. men ibland får man lite bloggtorka. Så är det bara.
    Skriv när du känner för det! Det är ju för din egen skull du ska skriva och inte andras!
    Ha det så fint Maria!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  4. Fick upp din sida idag. Undrar hur du mår? Om du myser i stugan?
    Många hjärtliga och varma kramar, Gerd i Lidköping

    SvaraRadera
  5. Hej Maria! Glad för dina rader hos mig!
    Ha det fortsatt gott och trevlig sommar! 💚

    SvaraRadera
  6. Hej Maria!
    Tittar in här för att önska dej en god jul och ett gott nytt år. ❤️
    Hoppas att allt är bra med dej och din familj.
    Saknar dej på fb. Jag bloggar inte längre, men finns kvar på fb och så finns jag på instagram.
    Kram från Paula ❤️❤️❤️

    SvaraRadera
  7. Gott Nytt År, Maria och din familj 💝
    En varm hälsning ifrån Lidköping!

    SvaraRadera
  8. The blog are the best that is extremely useful to keep.
    I can share the ideas of the future as this is really what I was looking for,
    I am very comfortable and pleased to come here. Thank you very much!
    หนังออนไลน์

    SvaraRadera
  9. Glad midsommar! Jag har dig kvar som bloggvän för att kunna skicka en hälsning ibland. Kram, Gerd

    SvaraRadera
  10. God Jul och ett Gott Nytt År 2020 önskar jag dig och familjen! Hoppas allt är väl, det är det här. Åker hem till äldsta dottern i Dalsland över jul.
    Julkramar, Gerd

    SvaraRadera
  11. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  12. Trevlig Midsommar!
    Hoppas ni håller er friska. Hörde att Covid-19 spridit sig på er ort, gruvarbetare. Själv har jag inte träffat barn och barnbarn sen början av januari.
    Kram, Gerd

    SvaraRadera
  13. God fortsättning på det nya året och tack för jul- och nyårshälsning! Glad, blev jag.
    Härligt att ni också håller er friska och en liten valp låter ju ljuvligt.
    Jag var i Värmland och firade båda högtiderna hos yngsta dottern med make och Diego (som hunnit bli 13,5 år och repat sig efter en liten stroke han fick i september).
    Stor kram!

    SvaraRadera