onsdag 3 oktober 2012

Höstglöd


Höstglöd är en blomma jag gillar . Har nästan alltid två stycken i köksfönstret . Just nu har jag vita .
Dom blommar fint i ca två månader . Det är så billiga blommor så jag brukar köpa nya när dom blivit fula .

I dag har en reparatör varit och tittat på vår frys som slutade fungera i helgen . Det blir nästan lika dyrt att repa den som att köpa en ny . Nu är det ju så att man måste köpa en kyl också eftersom dom är likadana och står bredvid varandra , och modellen finns ju inte kvar såklart .  Åhhhhhh........trist !
Tur vi har en frysbox i bodan som vi kunde sätta alla frysvaror i .

Jag har nyss varit med Sara på stan . Hon behövde nya skor till idrotten . Lite svårt att hitta några som hon var nöjd med , hon har storlek 35 . Det blev ett par som egentligen är för inomhusfotboll men det fungerar ju till skolidrotten .
Sen hittade hon ett par svarta Nike "mjukis - byxor"  också .

7 kommentarer:

  1. slit och slängsamhället i ett nötskal, det är ju inte klokt att en reparation ska gå på lika mycket som att köpa en ny
    jättefina blomster i fönstret
    kramar

    SvaraRadera
  2. Vi bytte ut någon mojäng på tvättmaskinen för ett tag sedan. Men det var tur att inte garantin hade gått ut :) för då skullen det bli dyrt!

    Jag gillar dessa blommor jag oxå, söta små näpna♥
    Ha en fin kväll!
    Kramen rara du♥

    SvaraRadera
  3. Mycket tråkig utgift kyl & frys... det ÄR väl sånt som bara SKA fungera....

    Vad bra att ni hittade ett par skor som funkar :-)

    Vad fint du har i ditt köksförster :-)
    kRAM

    SvaraRadera
  4. Gokväll..ja frys o kyl som går sönder är riktiga tråkpengar..himla fint du gjort med ljungen..
    ha så gott..idag när jag kom hem från jobbet blev jag så himla glaaad, min snälle far hade varit här..titta in hos mig imorrn så får du se..
    Kram
    Carina

    SvaraRadera
  5. Jag gör som du byter ut blommorna när de blivit fula, blommor är så billiga nu jämfört med förr, att jag tror det är dyrare att köpa ny jord.

    SvaraRadera
  6. Fina blommor, Kanske såna ska få pryda mitt köksfönster? Kan man köpa dom året om?
    Jag längtar tills jag får börja inredningen.
    Du får gärna ge något tips när ni kommer förbi. Du Verkar ju ha öga för sånt.
    Skor är aldrig lätt åt ungar....

    SvaraRadera
  7. Ja dessa kyl och frysar... Vi har tre som lagt av samtidigt nu! Tänkte hämta hem en från stugan idag som ändå bara står i vinter.
    Fina höstglöd, samma som vårglöd va? Brukar köpa på våren och ha ute hela sommaren.
    Kram Sussi

    SvaraRadera