onsdag 5 december 2012

Fin julblomma


Den här vackra julblomman fick vi av Peters jobbarkomis med familj när dom var och besökte oss för ett tag sen . Hoppas jag lyckas hålla den vid liv .

Jag känner mig sliten och trött i kroppen . Men det är ju inte så konstigt efter flytten . Har vilat och tagit det lugnt .
Jag orkar nog inte fixa så mycket inför julen som jag brukar .
Ska bara baka lite , kan skylla på att vi har så liten frys nu ;) Min mamma har lovat att baka matbröd till oss .
Julklappsinköpen är det jag tycker är svårast . Vet inte vad vi ska köpa , det var lättare att följa önskelistorna när barnen var små . Nu har det inte ens kommit någon önskelista :)

Det som känns tråkigt är att Emil inte kommer hit till julen . Om man inte bokar biljett till flyg eller tåg i god tid så blir det jättedyrt .
Emil har bytt jobb , så han har inte kunnat boka tidigare eftersom han inte visste hur det blir med nya jobbet . Han har börjat jobba på ett annat gym som heter Elixia i måndags .



Snart TV- tittande , " Bonde söker fru ".                       ♥ Ha en fin kväll ♥

12 kommentarer:

  1. Det där med julklappar tycker jag är överskattat när vi har stora barn, hittar man något eller hör någon säga nått som de kanske behöver så är det ju roligt att köpa det till dem, men inte för att man ska... Däremot så blir nog det lilla barnbarnet förärat med en och annan klapp...;-)

    Vad fin blomma ni fick, har inte kommit mig för att köpa några julblommor än.

    Var noga med att vila din kropp ordentligt nu, det tar så lång tid att återhämta sig när man tänjt på sina resurser.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Fina Ludde, så gullig han är! Ha ha kruxet med att få blommor att man får så höga krav på sig att sköta skönheten på bästa sätt men jag tror att du har gröna fingrar och är ganska så duktig på det där!
    Skall berätta en hemlighet för dig, det blir jul ändå fast man inte får alla julbestyren utförda som man tänkt sig....jag vet, har oxå lite dåligt med ork.
    Ha det bäst/Kram Lussan

    SvaraRadera
  3. Önskemålet är ju att få ha hela familjen samlad vid jul, men det är ju bara att gilla läget om det inte blir så! Jag vet inte om Bea och hennes familj kommer, men jag håller tummarna:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  4. Hej!! Ja det är väl bara att köpa läget med snön alltså!!
    Jag hoppas att det svarta blir bra. Vad roligt att få blommor ,det var länge sedan.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja vännen, vila nu och ta det lite lugnt. Det är mycket med en flytt.
    Vilken fin julstjärna. Hoppas du har mera tur än jag brukar ha med den blomman ;)
    Ja men åh vad svårt det är med julklappar till barnen! Det var enkelt när dom satt och gjorde kryss på vad dom ville ha i barnenshus katalogen, haha
    Kram fina!

    SvaraRadera
  6. Julstjärnor är jättefina.
    Hoppas din son kommer att trivas på sitt nya gym. Vet du om det är det som ligger i Sisjön/Askim?
    Om du orkar så har du en award att hämta inne hos mig ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vad synd att Emil inte kan vara med & fira jul... Han var inte med ifjol heller eller minns jag fel? Hoppas han slipper sitta själv iaf...

    Du kan behöva vila upp dig rejält efter denna flytten... Det blir jul även om man inte hunnit med allt. Jag tycker oxå det är svårare med julklappsinköpen iår... Har börjat lite lätt...

    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Bor du kvar i Malmberget eller har du flyttat till Gällivare?
    Vi bodde i skyskrapan och det gungade rejält när de sprängde om nätterna.....

    SvaraRadera
  9. Vad tråkigt att du inte känner dig så pigg..men vila så mycket du bara kan.
    Håller med dig angående julklappar, vad svårt det är. Och jobbigt att springa runt. Det där med julen, ibland blir det bara för mycke..:(
    (jag jobbar på ett ställe där det är jul-hysteriskt!! Genom åren har jag märkt att ju närmare jul vi kommer, desto mer stressade och arga blir folk..inte så kul alltid)
    Men..kramar till dig och en fin dag!
    Carina

    SvaraRadera
  10. vad tråkigt att inte Emil kommer till jul och ännu tråkigare att du känner dig trött och sliten, du får ta det lugnt nu och vila upp dig
    bamsekramar

    SvaraRadera
  11. Ja det är alltid roligast då alla är samlade!
    Men vad kul för honom med nytt jobb.
    Söta Ludde spanar ut i trappen :)
    Lycka till med fina blomman nu,
    kram Sussi

    SvaraRadera
  12. Skönt att flytten är klar, så nu kan du få vila upp dig ordentligt vännen♥
    Jag gruvar mig faktiskt lite när det är dax för oss med allt bestyr.
    Vi är klara med barnens julklappar. Känns så bra :)
    Men så tråkigt att inte Emil kan vara med er under julen, men ni kanske får ses efteråt :)
    Puss på nosen till söta Ludde som står där och kikar så vackert♥
    Kramen rara du♥

    SvaraRadera