fredag 21 december 2012

Kyla , glas och en Kobra


I går kväll kunde jag inte komma in på internet . Men Peter lyckades fixa till felet . Man blir verkligen beroende !!

I dag blir det en innedag . Jag tänker inte ge mig ut i - 29 grader !


Här är Peters julklapp från hans jobb . Två fina Orrefors vinglas .
( svårt att få till bra bilder )
Dom får välja mellan olika saker .


Han har valt dessa i tre år så nu har vi sex stycken .

Jag har berättat tidigare om vårat tjorv med internetuppkopplingen när vi flyttat . Den fasta telefonin har inte heller kommit igång förrän nyligt .
Den här gången var det jag som dealade till mig en telefon som kompensation för väntetiden .
En vit Kobra telefon . Tycker dom är fina . När jag var liten hade vi en Kobra telefon hemma . Kul att den finns igen .
Bilden har jag lånat från Telias hemsida . Jag provade fota min men jag ska inte skriva vad den såg ut som på mina bilder ...... inte som en telefon i alla fall .

 
 

11 kommentarer:

  1. Vilket underbart hjärta,
    och kobratelefonerna är mysiga tycker jag. Vi hade aldrig någon sådan i mitt hem, mina föräldrar gillade den inte ;-) Kanske ska passa på nu när jag bestämmer själv..
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilket fint hjärta, brrr -29 grader, jag förstår att du tar en innedag idag :) Kul att kobratelefonerna kommit tillbaka.

    Kram Kina

    SvaraRadera
  3. "Döjoppigt" när internet krånglar!
    Vilken bra julklapp. Jättfina glas. Gillar ditt hjärta också ;)
    Jag kommer ihåg att mina föräldrar hade en ljusblå kobratelefon när jag var liten. Kul att dom kommit tillbaka, men är dom trådlösa? Jag kan nämligen inte sitta still då jag talar i telefonen :)
    Fy sjutton för så många minusgrader! Tur du har ett varmt fint hem!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Nästan så man önskar sig -29 så man slipper gå ut..;) Trevligt när företag gör rätt för sig, att man får någon kompensation för deras brister... :-)

    Snygga glas..!!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Så fint hjärta =)
    Kul att få samla på det viset, smart! Med glasen menar jag...
    När jag var liten hade min mormor en röd kobra telefon, så läcker!
    Sov gott ;)
    Sussi

    SvaraRadera
  6. Mycket fint i samma inlägg. Hjärtat:)..glasen:)..(känns ju som hemma, kommer ju från våra trakter)..och den läckra telefonen!!
    Men jösses vad kallt ni har!! Långkalsonger inomhus också då?! Nåväl hoppas ni har det gott inomhus!
    Kram
    Carina

    SvaraRadera
  7. Vilket otroligt fint hjärta :-)
    Visst är det jobbigt när internet kärvar... Abstinens... ;-)

    Önskar dig en riktigt GOD JUL!
    Kram ❤

    SvaraRadera
  8. En barndomskompis familj hade en kobratelefon, jag minns att jag tyckte den var så häftig! Hon däremot skämdes, för hon ville att de skulle ha en telefon som alla andra hade;)
    MYCKET bra deal av dig!!
    Kram♥

    SvaraRadera
  9. uj vad kallt, förstår att du inte vill ge dig ut då, här har vi - 0,9, så det tycker väl du är riktigt varmt :) vilka fina glas och fin telefon
    kramar vännen

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Nu har vi kommit hem från Thailand så kan jag skriva. Det ser jätte fint där ni bor. Hoppas ni har fått allt i ordning. Fina möbler ni har skaffat. Vi har haft det så bra i Thailand och varit med om så mycket. Nu har vi kommit hem till en vit jul så det känns bara bra. Får önska en härlig jul till er alla kram från Anki och örjan

    SvaraRadera
  11. Väldigt vackra glas ni har fått. Kul för då kan man ju få ihop några stycken!!
    Kobratelefoner är jag också svag för! Ha en fin jul! Kram Lotta

    SvaraRadera