torsdag 22 januari 2015

Ett tips


Jag har alltid problem med sprickor på fingrarna när det är vinter och kallt. Dom läker sakta. Hela tiden är man och stöter fingret och så börjar det blöda igen. Ont gör det också.
Nu har jag köpt ett plåster anpassat för dessa hudsprickor. Verkar fungera bra. Känns som en andra hud på fingret.
Det tål vatten och hålls kvar trots dusch och vridande av disktrasor.
Kanske har plåstret funnits länge och jag är den sista som vet om det ;) Jag har bara sett såna för hälsprickor och skavsår tidigare.


4 kommentarer:

  1. Ett toppentips med Compeed!
    Jag kan glädja dig med att jag använt det plåstret hur mycket som helst sedan länge och det är toppen! ♥
    Men, för min del hittade jag en bättre lösning - men den kostar money money, dyrt som tusan. Det är mina naglar, som jag gör varje månad hos terapeuten. Jag får varken trasiga nagelband eller sprickor på fingrarna! Jag gör avkall på annat, som håret. Och alla kan inte ha det heller, jag bara nämner det.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Så bra, det plåstret behöver både jag och gubben min, han är förresten en sån som bara sitter och pillar sönder sina tummar!!
    Tack för tipset!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Jag har också detta problem och testat dessa. De hjälper jättebra. Såg att det fanns någon annat nytt: CCS Lösning för hudsprickor. Den har jag dock inte testat än.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag har testat dessa plåster oxå, jag får sprickor på hälar o fingertoppar. Det lindrar skönt
    Jag kör dock med superlim. En liten klick i sprickan o tryck ihop.. Men fastna inte.. Det lindrar oxå väldigt bra... Låter kanske hemskt men faktiskt en hudläkare som tipsade mig :-)
    Kram

    SvaraRadera