söndag 15 februari 2015

Vacker himmel


Det var så vackert på himlen mot Dundret vid 16.30 tiden. Jag fotade från vår balkong men det gick inte fånga färgerna på himlen så bra med min kamera. Det var mycket finare i verkligheten.
Det blåser hårt och känns mycket kallare än de -10 grader som termometern visar.

Här har inte hänt så mycket i helgen. Peter jobbar 12-timmars nattskift i går och denna natt.
I går tittade jag på Melodifestivalen och QX Gaygalan. Jag gillade Mariettes låt som gick till final. Men tyckte Linus Svenning också skulle gått dit direkt istället för Magnus Carlsson.

I dag har jag lagat en god tacopaj till middag som både Peter och Sara var nöjda med.
I går gjorde jag Flygande Jakob, ett gammalt recept på kyckling som var populärt på 80-talet (då lagade jag aldrig det) Men det tyckte inte Sara om. Peter han gillar allt som tur är :)

7 kommentarer:

  1. Flygande Jakob lagade jag på 90-talet. Innan dess så var det chili con carne, som var populär fredagsmat.
    Jag är inte så glad i tacos, mest ungdomarna, tror jag.
    Nu ska jag steka mig lite lax, den laxen som jag skulle haft igår, som blev en kalkon i stället ;)
    Bilden är urtjusig, jag trycker alltid på förstora. Men kameror kan aldrig återge perfekt det som ögat ser.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Vacker bild :-)
    Jag tyckte att Magnus Carlsson var bäst ;-)
    Men smaken är som baken ;-)
    Tacopaj är gott :-)

    Jag kollade oxå schlager (såklart)
    Men även QX galan. Jag är grymt imponerad av Peter Jöback... Han är en bred och duktig artist :-)

    Ha en fin kväll ❤️
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Maria! Bor du i Gällivare? Jag hade två brevkompisar där när jag gick i femman. Vi var på skolresa dit och åkte skidor på Dundret och var i daggruvan i Malmberget. Gick igenom it gamla fotoalbum så sent som förra veckan och såg kort på dem och deras hus! Vilken flashback! Vad roligt att se kort på Dundret igen. :-) MVH Bengt

    SvaraRadera
  4. Jag tycker du har fått helt fantastiska färger där på din himmel!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker bild!
    Jag läste i ditt förra inlägg att ni skulle iväg och äta en tre rätters middag. Hoppas det blev en mysig kväll!
    En liten nackdel med att bo på landet är att blir lite omständigt att gå ut och äta midag. Vi har tre mil till närmaste stället men det är ett enkelt och inget speciellt ställe att gå på så vi får åka tre mil i så fall och det känns inte som det riktigt är värt det!
    Vi får fixa middag hemma i stället!:)
    Det har börjat blåsa en massa hos oss också. Usch! Gillar inte blåst!
    Men ska väl inte klaga, vi har ju tak över huvudet!
    Ha en riktigt fin vecka!
    Kram/ Maria

    SvaraRadera
  6. Du får ursäkta mej om jag låter tjatig men: OJ så vacker ni har det i Gällivare! Jag bara älskar vyn över Dundret... Längtar dit igen.

    Jag satt och slötittade på Mellon lite så jag var inte riktigt uppdaterad vad som hände men jag gillade Linus och hans låt. Lite Pontare över den. ;)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Mm så gott med vällagde middagar och villa goda förslag jag fick nu! Två toppen goda maträtter i min smak.
    Så vackert rosa himmel du fångat!
    Kram Sussi på Stolpås

    SvaraRadera