måndag 2 februari 2015

GLAD!


I dag har vi blivit erbjuden en lägenhet som vi lämnat intresseanmälan på.
Vi har varit och tittat på den, och den var toppenfin.
Nu blir det flytt igen! :) I mitten av april.

Jag har ju berättat tidigare att jag inte trivs i vår nuvarande bostad. Min snälla make har lyssnat på mig och förstår hur jag upplever det, även om han är ganska nöjd.Vi har t.o.m varit och kollat på en liten villa som var till salu. Dagen efter det så kom det ut två passande lägenheter som blir lediga och vi sökte. Och hade tur.

Denna lägenhet är en fyrarummare i ett hus som är bara tre år, alltså nytt. Ljust och fräscht. Ligger ganska centralt men inte mitt på stan som den vi nu bor i.

Jag är jätteglad och det känns så bra inom mig. Peter är också positiv som tur är.
Visst blir det jobbigt att börja packa igen, detta blir ju tredje flytten på 2 1/2 år. (Innan dess bodde vi 31 år på samma ställe i vår villa)
Det går säkert bra, vi har ju vanan inne nu ;) Får rensa bort ännu mer grejer.

Många förstår inte hur viktigt detta med boendet är för mig och tycker att detta är onödigt. Men för mig är det jätteviktigt att känna hemtrevnad och må bra i mitt hem.

12 kommentarer:

  1. Grattis! Jag förstår dig precis! Hemma är ju den viktigaste platsen, tycker jag också, och då måste man trivas. Att inte trivas hemma är hemskt! Vad kul förresten att jag hittade hit igen, det känns som om det var jättelängesen! Härligt att höra att ni fått tag på nytt boende och som dessutom är så nybyggt låter ju lysande! Och att få rensa är ju underbart, det har vi gjort i helgen och jag känner mig som en mycket friare människa med koll på vad vi äger och har!

    SvaraRadera
  2. Grattis till den nyhittade lägenheten. Det måste vara en fantastisk känsla för dej, känns väl nästan som om du blivit bönhörd!? Nu har ni ju gott om tid att börja packa och rensa!
    Kram från Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Så roligt att ni hittat en lägenhet som känns bra! Jag har ju förstått att du inte trivts i den ni bor i nu så jag hoppas, innerligt, att den nya lägenheten kommer att kännas bättre!
    Det finns inget viktigare än att hemmet ska kännas som hemma. Och där ska man trivas.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Så roligt! Tur att ni är flyttproffs. Fördelen med att flytta ofta är ju att man inte hinner samla på sig så mycket grejor.
    Visst är det viktigt att man trivs med sin bostad!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. Gratulerar till nya lägenheten, kul med flytt igen.
    Kram J

    SvaraRadera
  6. GRATTIS! Jo, jag förstår. Innan jag flyttade hit till den lilla nyrenoverade tvåan, höll väggarna på att ramla över mig i den gamla stora trean.

    Boendet är SÅ viktigt. Det ska vara skönt att komma hem. "Mitt hem är min borg".

    Kram, Gerd ♥

    SvaraRadera
  7. Det är jätte skönt veta du äntligen kommer trivas i ditt hem mor. Jag förstår dig till 100%, klart det är värt en till flytt. Du ska må bra i ditt hem, du är hemma mer än vissa som kan arbeta, och pappa kommer trivas bra. Glad för eran skull. Kommer bli toppen. Nytt och bra standard! Kram <3

    SvaraRadera
  8. Jag förstår inte varför ni som bara är två st ska ha en fyra, tänk dom som bor med tre barn i tex en tvåa det är svårt att få tag på större lägenheter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svar: Vi är tre personer som som ska bo där, vi har en dotter som bor hemma med oss.

      Radera
  9. Lycka till!
    Tips: tävla hos min vän Carola: http://roomofkarma.se/

    SvaraRadera
  10. Grattis till nya boendet! Jag förstår dej så väl. Det är såå viktigt med trivseln! Hoppas det kommer att bli bra den här gången! Kram ❤️

    SvaraRadera
  11. Lite sent av mig men STORT GRATTIS!!
    Vad roligt att ni hittat ngt nytt! Håller tummarna att ni ska trivas där :-)
    Jo det ÄR jätteviktigt att man trivs!! Speciellt när man som vi är hemma så mycket!
    Jag vill ha ett lite mindre o billigare boende. Jag vet att inom ett år kommer dottern ha flyttat oxå... Men vi sitter inte i sjön.. Jag står i bostadskö för att samla poäng som man gör här. 1dag är 1 P jag har jag har stått i mer än 2 år. När RÄTT lägenhet kommer så kommer jag söka :-)

    Ha en fin dag!
    Kram ❤️

    SvaraRadera