söndag 1 mars 2015

Duschplats för Ludde


Jag har nyss duschat Ludde. I morgon ska han till hundfrisören. Hon vill att han ska vara ren när hon klipper honom.
Jag brukar duscha honom på en sån här ställning. Det är en sån man har i garderober. Lägger korgen ovanpå, inte i skåran där den ska vara då den glider. Sen en badkarsmatta i korgen. Skumgummi under benen så den står still (klippt från en tvättsvamp).
Fungerar bra att ha han i bra arbetshöjd. Jag får så ont i ryggen och knäna om jag har han stående på golvet i duschen.

I går har jag packat ner böckerna i flyttlådor. Det är ju ännu länge kvar innan flytten, men vill börja lite smått med sånt man kan packa redan nu. Bäst ta det lugnt när krafterna är begränsade.
Vi har rensat bort sånt som ska slängas, gamla kläder och annat.

I går var Peter och jag och åt på Thairestaurangen. Gott som vanligt.
I dag åt vi potatispalt som Peter gjort. Han är duktig på det.

4 kommentarer:

  1. En del jobb med ens djur, men de ger ju så mycket tillbaka. Han är så söt, Ludde!
    Vilken tur att ha en make som lagar mat! Jag var bortskämd med det förut, och vi lagade ihop väldigt mycket, jättemysigt.
    Ha en fin kväll, kram <3

    SvaraRadera
  2. Här är det badkaret som gäller när det är dags för schamponering. Och då är det min rygg som får ont. Annars när tassarna behöver duschas så har jag en snäll gubbe som gör det!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Vad praktisk och fin dusch plats för Ludde och dig!
    Kul med lite kalas och fest och ju närmre ju bättre ;)
    Skönt att det blir flytt igen, hoppas allt nu blir 100% rätt och att ni aka trivas båda två! Du är klok som börjar packa ner och sortera bort i tid.
    Lycka till!
    Kram Sussi på Stolpås

    SvaraRadera
  4. Vilken bra anordning!
    Smart :-D
    här har jag sån tur att de både badar samplingar blåser och klipper Zingo på samma gång :-)

    Ha en fin måndag!
    Kram ❤

    SvaraRadera