fredag 6 mars 2015

Vägglykta


Den här fina vägglyktan bad jag min mamma köpa i min kusins inredningsaffär "Systrarna P" i Haparanda.
Hon brukar lägga upp bilder på facebook på en del saker från affären. Jag kände direkt att den här lyktan vill jag ha och bad henne lägga undan en till mig så mamma kunde köpa den när hon besökte sin fästman i Haparanda.
Men den får ligga i sin kartong och vänta tills vi flyttar och får en plats i vår nya bostad.

Många här i norr åker till Haparanda för att handla på IKEA. Gör gärna ett besök hos Systrarna P också om ni är där. Finns så mycket vackra och fina saker till hemmet där.


Fredag i dag och det innebär Let´s dance på tv i kväll. Jag gillar att titta på det programmet.

                                                    ♥ Önskar alla en trevlig fredag♥

5 kommentarer:

  1. Jättefin ljuslykta! Vilken tur att din mamma skulle åt det hållet!
    Lets dance såg jag också. Det är ju extra roligt den här gången då Stenmark är med! Han såg faktiskt lite mera avslappnad ut den här gången!
    I kväll blir det melodifestivalen igen. Det är lite konstigt hur det har blivit nu då det är så uppdelat. Det blir lixom inte riktigt samma stämning som det var förr då det bara var ett program. Men vi har ju å andra sidan större möjligheter att rösta fram den vi vill ska åka..

    Ha en fortsatt trevlig helg!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Angående din kommentar hos mig...ssåna där lurviga pallar var ju helt livsfarliga! Klokt av er att övertala mamma att kasta den!

    Så sminkbord finns att köpa nu också?! Jag trodde de tillhörde tiden från förr och att de bara gick att hitta begagnade! Men har man plats är de ju riktigt praktiska!
    Här har vi inte så många rum i huset så mitt smink får förvaras i badrumsskåpet men det fungerar det också även om ett sminkbord skulle kännas lite lyxigt! :)

    SvaraRadera
  3. Den lyktan var verkligen superfin å va kul med en kusin som har en inredningsbutik...;))
    Å så gillade jag ditt inlägg om katterna,tänk hur det kan bli...;)) När vi önskade katt så ville vi ha en tjej å det sa svärdotra att det var...Men efter nån vecka så upptäckte jag att va sjutton det är ju en kille....hahaha...Så det blev ju namnbyte såklart...Från Zelda till Zingo...

    Ha nu en riktigt skön Söndag
    Kraaaam
    Annelie

    SvaraRadera
  4. Och söndag idag, god förmiddag!
    Det var en väldigt vacker och vit lykta, den gillade jag.
    Jag tittade på Let's Dance, det gillar jag och så på Mellon igår.
    Ha en bra dag, kram, Gerd <3

    SvaraRadera
  5. WoW den var verkligen jättefin :-)
    Förstår att du ville ha den!

    Jag gillar oxå Lets Dance o jag tycker att de är görduktiga iår :-)

    Kram ❤

    SvaraRadera