onsdag 11 januari 2017

♥ 1 ÅR ♥


I dag fyller vårt älskade barnbarn 1 år. GRATTIS Wilma ♥
Hon hade bråttom till världen och föddes 2 månader för tidigt. Jag minns oron jag kände när Hanna ringde till mig och säger att vattnet hade gått hemma i Överkalix. Som tur var behöll båda blivande föräldrarna lugnet trots en bilfärd på 12 mil till förlossningen i Sunderbyn och det var rejält kallt ute.
Det tog inte så lång tid innan Wilma var född efter ett snabbt värkarbete.


Denna bild på Wilma var den första jag fick skickat till mig av Jonas. Hon mådde bra men fick ligga i kuvös med andningshjälp första tiden.


Hon ökade bra i vikt och fick sen ligga kvar på sjukhuset och senare på patienthotellet många veckor innan hemgång. Eftersom dom bodde så långt från sjukhuset så blev dom inte hemskickade lika tidigt som någon som bor nära.
Den här bilden  är så kul, ser ut som hon visar: "var inte oroliga! Det här fixar jag."


Nu är hon redan en stor tjej som utvecklas fint och har mått bra hela tiden.
Vi ska på kalas till henne senare i dag och ge henne paket och fika.

1 kommentar:

  1. Så bra formulerat mor,man tänkte tillbaka på tiden när vattnet gick, och fem timmar senare var hon född.

    Ja en snabb förlossning på max 30 min, 8 knyst värkar.
    Men då var resan efter på sjukhuset tyngre.

    Men idag är hon somsagt en välmående tjej :)
    Tack för idag, kram från oss ♥

    /dotter Hanna

    SvaraRadera