söndag 24 juli 2011

Mer vitmålat



Nu är hallmöbeln och spegeln färdigmålad . Det blev jättefint med vitt istället för furu . Peter har gjort ett bra jobb , och han är inte färdig ännu . När han börjat måla är det ingen stopp på honom , vilken tur .
Jag gillar mina " nya " möbler . En som också är glad nu när hallmöbeln är tillbaka är Ludde .  Han brukar  ligga där och vila , och har full koll på vad alla gör .



 Jag har lagt ett grått fuskskinn på dynan . Blev bra med det gråa och vita i hallen .




En gammal lampfot i trä som varit rosa har också blivit vit . Den har vi i datarummet .

I kväll blir det TV-soffan . Det är en norsk deckare , Varg Veum som jag gillar .

7 kommentarer:

  1. Åhhhhhh så fint det blev, vit färg är rena rama trolleriet! Blev så fint med det gråa också, fräscht!!
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. en sån rosa lampfot har vi oxå :-) Fast på vinden...
    Jag hoppas du inte serverade hallonsylt till köttfärslimpan.. ;-)

    Ja det är så gott med kanelbullar... men eftersom jag inte mår bra av att kavla så gör jag allt utom det.. Kavla degen gör maken... :-)

    Jag får försöka få igång maken och måla här oxå.. det blir ju ursnyggt m vitt & man är ju trött på furu. Vitt & grått är ju riktigt snyggt :-)

    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad fint det blev!
    Och det är klart... det vackraste man har lägger man på bästa platsen :)
    Kramen på dig♥

    SvaraRadera
  4. Ludde är så söt! Hälsningar från stugan i Ösmo

    SvaraRadera
  5. Ohhh vad snyggt det blev, suopersnyggt med vitt o grått;)) Förstår att Ludde trivs där;))
    kramizzzz

    SvaraRadera
  6. det blev jättesnyggt med det vita där, tänk vad lite färg gör, istället för att köpa nytt så målar man och får helt "nya" möbler och saker
    Sv: visst är Sluggo lik Ludde :)
    kramar

    SvaraRadera
  7. Vad fint det blev. Jag kommer ihåg hur möblerna såg ut. Cycklar Peter till jobbet det är ju långt. Tänk vad semestern gick fort. Jag har 2 veckor kvar det är skönt. Vad sugen jag blev på palt.Vilken tur att pojcken kom fram i gällivare. Stackars alla i norge, det är hemskt.Ha det så bra

    SvaraRadera