söndag 9 september 2012

Inlägg nr 400


Det här inlägget är nr 400 !! sen jag började blogga i januari 2011 .

Jag förstår om ni börjar vara less på mina bilder från gästrummet som jag visat nu i flera omgångar . Men jag lovar att detta är sista ( på ett tag i alla fall ;)
Mattan blev utbytt till den här som jag fick från min mamma , som hon inte ville ha kvar .


Fick de här små vita mattorna och tavlan också som ska vara i stugan .


Och två små skålar i pressglas som får sin plats i stugan .


Jag brukar ju alltid visa det jag gillar och tycker är fint .....men här kommer något som är fult i gästrummet ......dörren , klistermärken som inte går att få bort (ja , jag hade velat ha dom vitmålade också ) David har ju haft det rummet tidigare och klistrat märken på båda sidor av dörren . En del har gått att skrapa bort men dessa sitter fast .
Är det någon som vet något knep att få bort dom ??


I morgon ska jag , Peter och Ludde åka till stugan och vara där hela veckan , Peter har ledigvecka . Hanna ska sova här med Sara .
Det blir skönt att åka en vända dit , blir nog sista för i år .
Datorn följer också med till stugan så några inlägg blir det därifrån :)

13 kommentarer:

  1. Lägg smör på klistermärkena och låt vara kanske över natten. Fettfläckar går ju bort med diskmedel.

    Anita

    SvaraRadera
  2. Ta fönen och håll emot märkena en stund, det mjukar upp klistret som du sen får slita med iof... Jag har en dotter som hade hela sin dörr full och jag lyckades på detta sättet...

    Anne

    SvaraRadera
  3. Ser att du redan fått svar på din fråga, vilken tur för jag hade absolut ingen aning;))
    Njut nu av tillvaron i stugan, bra att du tar med datorn!
    Kram♥
    Å du...grattis till 400 roliga och intressanta inlägg...

    SvaraRadera
  4. Grattis till dina 400!
    Håller med, klistermärken på dörren är ingen höjdare... Hoppas du får bort dom, för gästrummet är väldigt fint annars.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Fön kan vara en bra ide...prova!

    SvaraRadera
  6. Rödsprit kanske. Det har jag använt på frysen som hade massor av klister på sig...Fast det är ju ett annat underlag förstås.

    Visa bilder från stugan du för det ser mysigt ut :)

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  7. http://vindsromantik.blogspot.se/

    Hej Maria
    Klart att du ska visa från stugan, det är ju din "grj"
    Älskar allt vad pressglas heter, fina skålar.
    Du har fått många tipps, hoppas du får bort märkena...

    Kram Maggan

    SvaraRadera
  8. Vad skönt och roligt för er att åka dit igen!
    Jag har en ångapparat som får tex. färg, tapeter osv att släppa. En sån kanske skulle fungera på klistermärkena?
    Så fint och mysigt dina gäster får det :)
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  9. Grattis till dina 400 inlägg! Jag läser gärna om ditt gästrum....har inte följ din blogg så överdrivet länge...
    Ha det fint på stugan/Kram Lussan

    SvaraRadera
  10. Junkyard liggär här hos mig :-D
    Kanske kan slipa på dem & måla om dörren...

    Det blir iaf riktigt riktigt fint i er gästrum.. så myyyysigt :-)

    400 inlägg.. inte illa :-)

    Ha en fin kväll!
    KRAM ♥

    SvaraRadera
  11. Ha det så gott i stugan!
    Å grattis till din 400 inlägg vännen :)
    Kramen på dig♥

    SvaraRadera
  12. attan med sådana klistermärken som är så svåra att få bort, nej, jag vet inte hur man ska göra, det blir säkert märken efter dem ändå och då kan du ju måla dörren vit
    ha nu en jättetrevlig vecka i stugan
    bamsekramar vännen

    SvaraRadera
  13. och just därför är det förbjudet att klistra upp sådant hos mig

    slipa bort det och måla dörren

    SvaraRadera