torsdag 31 januari 2013

Hissgardin


I dag har jag och Peter varit på stan i ett ärende . Sen var vi och fikade kaffe och en god semla på ett cafe´. Min kusin och hennes dotter kom dit samtidigt så vi satt tillsammans .

På bilden är den rosa-vit rutiga hissgardin som jag beställt från Gårdsromantik till köket ( bilden lånad därifrån )  Lite dålig fantasi att välja likadana som jag haft i huset , bara en annan färg . Men jag gillar dom :)

Snart kommer Hanna och Jonas och ska sova här igen . Hanna ska till läkaren i morgon och för att slippa åka så tidigt  hemifrån  i morgon så kommer dom nu .

Jag ska till vårdcentralen på morgonen och lämna blodprover . Ska vara fastande i 12 timmar . Hoppas jag kan sova hela natten . Brukar bli hungrig när jag har mina vaken-nätter .

9 kommentarer:

  1. Hej!

    Hahaha, vi var nog inne hos Maggan samtidigt! :o) Jag var just inne hos henne och skrev en kommentar.

    Kul att du vill vara med i min utlottning. Nu har jag skrivit upp dej på 3 lotter. Att du kom sent spelar ingen roll. Alla har samma chans. Lycka till, dragningen blir i morgon!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  2. Men det var ju en fin gardin.
    Kul att du hittade.
    Jag har sovit som en stock idag till 15.45, Fredde och nya Peter höll på att koka palt, sen blev det en tur på Dundret och det var riktigt skönt i backarna idag.
    Jag lånade Antons glasögon, jag måste ju skaffa nya som du vet.

    SvaraRadera
  3. Jättefina gardiner :-)

    Vad trevligt att ta en fika tillsammans :-)

    Kul att få besök igen.. :-)

    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det värsta med att vara fastande är att man inte får dricka sitt morgonkaffe direkt när man vaknar;)
    Jättefina gardiner!! Jag har mina julgardiner kvar i köket, men de är röd-vit-randiga så de kommer att vara upphängda ett bra tag till.
    Sov så gott, hoppas du får sova ostört hela natten!
    Kram♥

    SvaraRadera
  5. Hej Maria!
    Så söta gardiner du inhandlat. Måste ta mig till denna gulliga butik, det var ett tag sedan.
    Tusen tack för din fina kommentar, värmde hjärtat:)
    Du är varmt välkommen in när du har vägarna förbi Lyckliga Hem.
    Önskar dig en underbar helg!
    Kram Jane

    SvaraRadera
  6. Hissgardinen ser jätte fin ut! Hoppas det går bra för dig hos doktorn och med fastandet och att du får sova gott förstås. Önskar dig en fin helg/Kram Lussan

    SvaraRadera
  7. Gardinen är jättefin!
    Jag har smått funderat om jag ska skaffa en sådana oxå.
    Har ett fönster i det nya huset, som jag bara kan använda kappa i. Så en hissgardin måste ju bli perfekt :)
    Önskar dig lycka till hos doktorn. Men att fasta och inte få dricka kaffe och äta, måste ju bli jobbigt. Men du får ta en stor mugg när du kommer hem♥
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  8. Hej! Fin gardin! Jag ska göra om i köket och vet inte än vilka och hur ska jag ha gardinerna där. Önskar dig en mysig fredag kväll!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  9. nu för tiden behöver jag aldrig vara fastande när jag ska ta prover, måste du verkligen det, fråga läkaren om det?
    kramar vännen

    SvaraRadera