lördag 4 juli 2015

Fler i stugan


I förrgår kom Sara hit till stugan. Hon åkte med några kompisar  hemifrån som skulle till Luleå. I dag har hon åkt in till Luleå och ska umgås med kompisarna som är där.

I går kom våra vänner Eva och Edde med sina två hundar som också har stuga här bredvid oss. Eva är min barndomskompis som jag har känt i snart 50 år. Varje dag när jag gått förbi deras stuga med Ludde har han stannat och velat gå till dom, men ingen har ju varit där och han har sett besviken ut. Nu blir han glad att få träffa sina promenadkompisar.

I morgon kväll kommer Emil, vår äldste son. Han ska köra bil hit från Göteborg. Många mil.

Och på måndag återvänder Peter när han jobbat klart sin nattvecka.

Så nu blir det full rulle här. Det är skönt att vara ensam ibland ett tag, men nu har jag varit det, och det ska bli trevligt med lite liv och rörelse igen :)

3 kommentarer:

  1. Ja, jag som är ensamboende jämt gläder mig åt lite liv och rörelse. Just nu är det skönt att bara vara för snart sticker jag iväg en kortis igen.
    Det verkar så lugnt och mysigt hos er.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Sånt stug mys du har! Med lite olika sällskap lite egentid och en hammock! Det står på min önskelista med. Här regnar det på tvären ikväll, så bättre väder hoppas jag på nu när jag har semester, fast bara lagom varmt, det räcker. Vad kul för sönerna med resan till Kroatien, en plats jag varmt rekommenderar!
    Kram Sussi på Stolpås

    SvaraRadera
  3. jösse det är ingen dålig bilfärd det... Hoppas det går bra :-)
    Mysigt att få rå om Göteborgaren <3

    Vad trevligt att Luddes promenadkompisar hittat till stugan sin... & vad trevligt för er oxå :-)
    Tänk att er vänskap är så lång... Gammal vänskap rostar aldrig :-)

    Ha det så mysigt i stugan :-)
    Kram <3

    SvaraRadera