tisdag 1 september 2015

1:a September


I dag är det två månader sen jag gjorde ett inlägg. Men bättre sent än aldrig :)

Jag tror det är så för många att blogglusten återkommer nu när hösten kommer.

Vi har tillbringat mycket tid i vår stuga i sommar. Varit hemma lite också.
Mycket regn och ingen värme. Precis när vi kom hem och Peter började jobba efter semestern blev det sommarvärme. Så var det nog för de flesta när värmen kom i augusti.

Bilden ovan är tagen i dag i stugan. Vi kom hit i går. Peter har ledigvecka så vi ska vara här till söndag. Det infinner sig en sån ro i kroppen här. Det är verkligen livskvalitet att få njuta av lugnet och tystnaden i skogen och se vattnet i närheten.


 Nu har vi så fint här inne i stugan. Peter har målat all furu vitt. Taket och panelen på väggarna. Stor skillnad, känns luftigare och fräschare.
Vi har köpt ett nytt bord och stolar med klädd sits i grått tyg. Det bruna möblerna som vi haft följde med stugköpet men det var så klumpiga och för stort. Det går att förlänga detta bord med en inläggsskiva när vi är många.


Tv:n står lite konstigt placerad framför kaminen, men vi har inte hittat något bättre sätt att möblera ännu. Om vi eldar i kaminen går det lätt att rulla tv-bänken åt sidan.


Nya krokar till ytterkläderna och en ny skohylla i det lilla utrymmet vid ytterdörren.


Peter har även målat skänken och stolarna som var i furu. Stolarna fanns här när vi köpte stugan, plus två till. Nu har vi fina extrastolar.


I fredags fyllde vår älskade minsting Sara 18 år ♥ Så nu är hon myndig. Första krogbesöket blev av redan på födelsedagen. Och i söndags var hon och gjorde två tatueringar. Det har hon önskat sig länge.
Hon går tredje året på Handelsprogrammet.

Hoppas jag har några läsare kvar trots mitt långa uppehåll. Välkommen åter!

6 kommentarer:

  1. Så fint och mysigt ni har fått i stugan!!! Jag hoppas vi kan komma någon gång förbi!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  2. Jag avundas er som har en stuga att åka till, miljöombyte är så underbart att få! Ni har det verkligen så vackert och fint där, förstår att du trivs!
    Jag har heller inte haft så stor lust att blogga i sommar, men känner nu att jag kanske kommer igång med lite fler inlägg framöver.
    Ha det bra!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Välkommen tillbaka själv.
    Klart vi ska följas åt i bloggvärlden...............men jag har också varit helt ifrån bloggen väldigt länge.
    Det var faktiskt skönt med ett långt uppehåll.
    Jag är mycket på instagram nuförtiden.................har du ett instagramkonto?

    Väldigt mysigt i er stuga!
    Gillar när det är ljust och fräscht och mycket vitt gör att det ser så stort ut.

    Ha det fint nu så hörs vi,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Välkommen tillbaka! Jag har faktiskt kikat in hos dig lite nu och då och hoppats på några rader från dig!
    Ja det är nog så...att det blir lite si och så med bloggandet under sommaren! Tiden räcker inte riktigt till och det där med cybervärlden lockar inte lika mycket då världen där utanför har så mycket att bjuda på!
    Nog har sommaren varit både regnig och kall! Förutom nu för som du säger så har vi fått riktigt sommarvarmt! Men det där med bloggande har liksom inte samma dragningskraft under sommartid men det får bli när det blir!
    Helt säkert känner många precis så!

    Roligt att du är tillbaka!
    Fint har ni fått det i stugan också!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Roligt du är tillbaka, men det kände jag på mig.
    Det är klart jag följer dig!
    För mig har det blivit en livsstil att göra ett inlägg per dag. Så har jag gjort sedan 2006.
    Så fint ni har fått det i stugan. Så ljust, vitt och fräscht. Smakfullt.
    Och barnen blir stora.
    Ha det gott och roligt se dina bilder och läsa dina rader.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Jag har oxå haft en bloggsvacka i sommar men självklart vill jag hälsa på oss dig :-)

    Vad fint ni har fått det i stugan :-)
    Vi målade vår furumöbler för ngr år sedan i vitt o det är så mycket fräschare :-)
    Vi har i dagarna lagt en dekorplast på byrån o en bänk vi har i hallen en i ljus marmor o det blev verkligen fint & lätt att hålla rent :-)

    Ja sommaren kom sent iår men den kom tillslut iaf ;-)
    Tyvärr när de flestas semestrar var slut...

    Förstår att ni njuter av att vara i stugan ❤️

    Grattis till din fina dotter :-)
    18-år det är stort
    Vart tar tiden vägen?

    Dina knölar som du skrev om är det varma o för ont?
    Jag har värmeökning o kan inte räta ut pekfingret längre...
    Men värst är hälsenan.. Kan snart inte gå :-(
    Ska till läkaren nästa v. På VCT o han verkar inte speciellt hoppfull att kunna hjälpa mig så jag hoppas reumatologen kallar mig snart :-)

    Ha en fin onsdag i ditt paradis ❤️
    Kram ❤️

    SvaraRadera