söndag 12 februari 2017

Ren hund och recept på fiskgratäng


Nu blev det ett litet blogguppehåll på några dagar. Har inte hänt så mycket.
Umgåtts med barnen, barnbarnet och min mamma.
I fredags var jag och Peter på thai-restaurangen och åt gott.
Tittat på melodifestivalen i går. Tyckte Mariettes låt var bäst och den gick ju vidare till finalen.

I dag har jag äntligen duschat Ludde så nu är han ren och fin. Det är en kraftansträngning för min kropp, brukar alltid få "betala" med mer värk efteråt. Han är inte så medgörlig utan tjorvar och rör på sig hela tiden, vill fly undan. Men skönt när det är gjort nu.



Jag lagade den här fiskgratängen till middag i dag. Hittade receptet jag skrivit av någonstans ifrån som vi brukade äta för många år sen. Purjolök, grädde och chilisås ger en god smak på fiskgratängen.
Glömde ta en bild innan vi åt :)

2 kommentarer:

  1. Fiskgratänger och grytor är toppen! Gjorde mycket sånt när barnen var små. De gillade faktiskt detta, trots att de vägrade fisk många gånger.
    Ditt recept ser mums ut.
    Ludde ser så ren och fin ut, men det är klart, det är en procedur att duscha ett djur. Jag kommer ihåg när vi hade en turkisk van, en raskatt, som skulle duschas. Ett elände.
    Söndagskram!

    SvaraRadera
  2. Fisk är så gott, och går att variera så mycket. Ditt recept låter väldigt gott!
    Tvätta hund är ett grovgöra, så jag förstår att det känns efteråt. Tråkigt att det ska behöva vara så.
    Kram ❤

    SvaraRadera