fredag 26 augusti 2011

Bakat en kaka till



Jag har bakat en sorts kakor till Saras kalas i dag också : Dumle-Noblessekakor.
Här kommer receptet :
Det blir 24 kakor

* 200 gram smör
* 1 dl strösocker
* 3 dl vetemjöl
* 1 tsk bakpulver
* 12 dumlekolor
* 24 noblessechokladbitar

Blanda ihop smör och socker .
Blanda vetemjöl med bakpulver.
Sen ihop till en deg .
Låt degen vila i  kylskåpet i 30 minuter .
Rulla ut degen och gör 24 kulor .
Lägg kulorna i mazarinformar eller bullformar .
Dela dumlekolorna och tryck ner en halv i varje .

Grädda i 200 grader ugn i mitten ca. 10 minuter.

Lägg en noblesse på varje kaka medans de är varma .


Ha en trevlig fredagskväll !

10 kommentarer:

  1. Men gud så gott!!! Tyvärr är jag inne i en stenhård period, måste bort med alla kilon som jag lagt på mig i sommar.

    Ha det bäst!
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Ja dessa kakor är ju för goda... Inte undra på med innehållet ;)
    Kul med kalas!
    Ha en trevlig helg,
    kram Sussi

    SvaraRadera
  3. Skoj med kalas!
    Det skulle passat perfekt att ha några sådana goda kakor på jobbet i natt :)
    Kramen fina du♥

    SvaraRadera
  4. Me göta petter vilka smaskiga kakor, dessa måste bakas o sen får det bli en om dagen eller......hihi;))
    kramizzzz

    SvaraRadera
  5. hur är det med Sara idag då? stackars tösabiten
    Sv: egentligen har jag heller inte stickat på många år på grund av värken jag har och nu stickar jag bara lite, och lite i taget
    kramar

    SvaraRadera
  6. jösses vad sugen man blir... det låter gott :-)
    Tack för receptet..

    Ha en härlig lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hoppas ni hade det bra på kalaset. Mycket gosaker du bjuder på :)
    Kram och ha en fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Så mycket gott du har bakat!
    Hoppas att dottern mår bra nu när hon ska ha kalas.

    Ha det så bra!
    Agneta

    SvaraRadera
  9. Vilken god kaka . Hoppas Sara blir bra. hoppas hon har haft en trevlig födelsedag. Ha en bra vecka kram

    SvaraRadera
  10. Gud så goda dessa kakor lät ��

    SvaraRadera