söndag 28 augusti 2011

GRATTIS SARA ♥




I dag fyller Sara 14 år . Stort GRATTIS  till vårat yngsta barn .

När hon skulle födas blev jag inlagd på BB någon dag innan p.g.a högt blodtryck . När det blev dags för förlossning gick det så snabbt så Peter hann inte komma till sjukhuset . Jag hade ju haft värkar ett tag men ingen trodde det var så nära förlossning . Jag ringde efter Peter och sa att han kunde komma när jag tyckte värkarna kommit igång , men när han kom låg Sara redan på min mage . Då hade han bara varit och lämnat David på förskolan och kört till sjukhuset som tar ca 10 minuter.

Tiden går så fort  . Nu är hon redan stor , lillflickan . Har börjat i 8:e klass .  Det är ju bara hon som bor hemma nu av alla våra fyra barn . Ibland tycker hon att hon har så gamla föräldrar , men vi har ju varit ung när första barnet föddes ( han är 27 ) och spridit ut barnskaffandet i många år så det är klart ung är vi ju inte. Men kanske ungdomliga ;)

Vi har nyss haft fikagäster här . Hon ville inte ha något stort "kalas" . Bara några kompisar och lite släkt . Kompisarna är kvar , dom ska kolla på film sen .

( Hon har ännu ont efter cykelvurpan , såren på knäna och axeln vätskar lite .)

8 kommentarer:

  1. Så kan jag också känna, att vi är gamla föräldrar till våra "sladdisar", men å andra sidan var vi också unga när vi fick äldsta dottern;) Vi är nog ganska hippa mammor du och jag, vi hänger ju med i det mesta som gäller tonåren;)
    Ha en fin kväll!
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Grattis till din fina dotter!
    Äh, åldern är bara en siffra. Du är en cool morsa tror jag. Men tonårsbarn vill inte erkänna sånt vet du ;)

    Sv: Jag måste säga att din dotter har en väldigt smart sambo :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis till Sara;))

    Säger som Carina, åldern är bara en siffra;))

    Kramizzzzz

    SvaraRadera
  4. Grattis Sara!

    oavsett om ni är unga eller gamla så är ni ju det bästa föräldrar hon kan ha :-)

    Förstår att hon fick ont av vurpan... blev noblessmuffisen goda?
    ha en fin kväll!
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Grattis till din dotter och Grattis till dig som lyckats få en sån fin! Ha en bra måndag! Kram Maria

    SvaraRadera
  6. GRATTIS till din dotter Sara en dag i efterskott
    kramar

    SvaraRadera
  7. Grattis till sara tänk vad liten hon var då. Det är roligt när barnen bor hemma sen blir det så tyst när dom flyttar hemmifrån. Ha en bra vecka och grattis till dig maria som fyller den här veckan också

    SvaraRadera
  8. Grattis till lilla dottern som blivit så stor! Oj så tiden går... Tur det bara märks på barnen ;)
    Ha en fin vecka!
    Kram Sussi

    SvaraRadera