torsdag 27 mars 2014

Glad


Nu kanske det ska gå att få igång bloggandet igen.

Bilden är från i måndags då jag och Peter skålade i mousserande vin. Vad firade vi kanske ni undrar.
Jo, vi fick ett glädjande besked på måndag : Vi har fått en lägenhet i Gällivare. En fyra mitt i stan.

När vi sålde vår villa för ett och ett halvt år sen var ju målet att flytta till Gällivare. Vi bytte bostad med de som köpte vårat hus. Har sökt på massor av lägenheter och nu hade vi tur att få en som passar oss perfekt.

Nu känns det som att jag vill blogga igen. Jag tror att blogglusten försvann för att vi en längre tid gått och väntat på besked om lägenheter vi sökt. Har inte haft lust att fixa och "piffa" så mycket hemma ifall vi skulle få flytta.
I början på Maj får vi flytta in. Så nu blir det packande snart. Tur att vi har rensat bort en massa grejer när vi flyttade från villan.

Det känns toppen. Vi är så glada. Det blir första gången i mitt liv som jag bor centralt. Ska bli så skönt att slippa köra bil hela tiden när man ska göra något. Nu blir det nära till mycket. Och till många vänner. Min mamma och David bor nära också. Sara har närmare till sina vänner.

Vi har ju vår stuga som vi kan leva "skogsliv" i. Och "stadsliv" hemma.

9 kommentarer:

  1. Grattis grattis!! vad roligt att det nu blir av!! :)

    Ja att bo centralt har många fördelar också. Vi bor en mil utanför och det märks många gånger.

    Tur ni inte behöver vänta så länge. Bara att börja packa snart då :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Grattis! Vad roligt, det är ju bara till att sätta fart med packningen snart är det maj!
    Kram o välkommen tillbaks

    SvaraRadera
  3. Nämen vad roligt för dig, då kan jag räkna med dig här i bloggvärlden........hi......hi...
    Kul med nytt boende, då har du mycket att blogga om och massor att göra med packande.

    då hörs vi igen snart,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Åååhhh vad glad jag blir för din skull! Förstår att du inte haft lust och piffa. Nu kommer säkert känslan av att vilja boa in sig och förhoppningsvis för mig, att din blogglust ökar, hihi
    Kram Anki

    SvaraRadera
  5. Men vad roligt för er, grattis!!
    Jag har saknat dig ska du veta, välkommen tillbaka till "Blogglandia";)
    Kram♥

    SvaraRadera
  6. GRATTIS :) vad roligt att ni fått något som ni länge velat ha :)
    fast nu blir det ju ett packande igen, fast du har väl god hjälp av både Peter och Sara
    roligt att du är tillbaka igen
    kramen vännen

    SvaraRadera
  7. <3 glad för er . Äntligen ! "det löser sig som David säger ofta" å brukar det.

    SvaraRadera
  8. Roligt för er. Kan förstå att din inspiration inte varit på topp.//

    SvaraRadera
  9. Åhhh vad roligt!!
    STORT GRATTIS!!!
    jösses vad det händer saker när jag är dålig på att besöka mina bloggvänner...

    Glad för er skull :-)
    *
    kram ❤

    SvaraRadera