onsdag 3 september 2014

Tillbaka


Hej!
Nu är jag sugen på att börja blogga igen.
Jag saknar mina trevliga bloggvänner och den kontakt man har genom bloggandet.
Det är som en slags dagbok när man skriver om sin vardag och kul att titta tillbaka vad som hänt.
Tror även andra läsare som inte bloggar tycker det är trevligt att se vad man har för sig, t.e.x min dotter och svärson har flera gånger sagt att dom saknar mitt bloggande.

Nu stämmer ju inte namnet på min blogg så bra eftersom vi har flyttat. Vi bor inte längre i Kos = Koskullskulle, utan har flyttat till Gällivare den 1:a maj. Men jag ids inte byta namn på bloggen för det, inte nu i alla fall.
Vi trivs jättebra här i stan i vår lägenhet. På bilden ovan är utsikten mot Dundret från vårat vardagsrumsfönster och balkongen i gästrummet.



Det här är vardagsrumsfönstret. Vi har matbordet från förra köket här. Nuvarande kök är så litet så det rymdes inte där.

Det är så bekvämt att bo i stan, nära till allt. Tidigare bodde vi en mil utanför och var alltid tvungen att ta bilen för alla ärenden. Nu har vi 80 steg till affärerna. Ja, jag har räknat ;)
Det finns fina promenadstigar i närheten där vi går med Ludde.
Sara tycker också det är skönt att bo centralt. Men hon måste åka buss till skolan som ligger i Malmberget ca. 5 km härifrån.
T.o.m Peter som är en infödd Koskullskullebo erkänner att det är så fint att bo här.

Det är många av mina bloggvänner som slutat blogga, men jag hoppas att de också återkommer. Och jag hoppas att det finns några som vill följa mig och ta del av min vardag.

Nu ska jag snart titta på Idol som är ett av mina favoritprogram.

6 kommentarer:

  1. Hej igen Maria! För mej kommer du alltid att vara Maria i Kos! Så byt för allt i världen inte namn! Jag har haft god lust att lägga bloggandet på hyllan många gånger i sommar, får se hur det blir i fortsättningen, men såklart kan man ju göra som du, ett uppehåll och sen saknar man det!
    Välkommen tillbaka!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Välkommen tillbaka!! Kul!!

    Ja, många har slutat blogga..

    Nu ska jag strax krypa i säng. Har jobbat kväll men kände att jag skulle skriva en liten hälsning till dig när jag såg att du är tillbaka :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Äntligen.älskade mor ! Nu gjorde du vår natt bra :)

    SvaraRadera
  4. Äntligen :-) / din svärson Jonas

    SvaraRadera
  5. Oj, vad glad jag blev! Nu får jag lägga till dig i min vänlista igen, hade dig där länge, men tänkte, du har gett upp.
    Åh, Gällivare, som jag var i förra sommaren och även på Dundret, du! Lite för kallt för min smak, men vackert, oerhört.
    Så skönt att bo centralt, det gör jag med, jag har 200 m till ICA och Willys, och in till stan, bara en kilometer.
    Ha det gott, kram, Gerd♥

    SvaraRadera
  6. Så kul att blogglusten kom tillbaka, för du har varit saknad här! Skönt att ni trivs med ert nya boende. Vi går och väntar på att det ska dyka upp ett nytt boende för oss också. Men det verkar ta lite tid.
    Kram <3

    SvaraRadera