söndag 12 oktober 2014

Halv fem hos mamma


Nu är det stor skillnad på årstiden i vårt avlånga land. Så här ser det ut hos mig. Läser att en del av er njuter av trädgårdens blommor ännu.
De här ljusträden ger ju nästan julstämning. Vackert på kvällen.


Denna bild är dålig. Det är fotat från balkongen mot Dundret. Där är man i full gång med att spruta snö med snökanonerna i skidbackarna som beräknas öppna om några veckor.

I dag har vi varit och ätit hos min mamma. En riktigt god trerätters söndagsmiddag. Till förrätt fick vi en varm smörgås med räkstuvning på. Varmrätt en köttstek, hasselbackspotatis, gräddsås, kokta morötter. Till efterrätt en fruktsallad med grädde. Så gott och skönt att bli bortbjuden.

3 kommentarer:

  1. Ja vilken vinter ni har fått redan, eller är det vanligt att den kommer i oktober? Jag bodde i Umeå en vinter och jag minns inte att det var snö så tidigt. Här har vi haft 13 grader varmt och lite regn idag.
    Så mysigt att äta middag hos din mamma, måste vara hur mysigt som helst för er att bo som ni gör nu.
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att det dröjer MINST en månad innan snön kommer, känner mig inte riktigt beredd på vinter än;)
    Men ifjol kom den första snön 16/10, minns det för att den dagen åkte jag till Ullared!
    Vardagslyx att få bli bortbjuden, speciellt till våra mammor som lagar den godaste maten:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  3. Hej Maria! Tack för kommentaren...:-)! Ja det är verkligen skillnad på temperaturen beroende på vart man bor!! Vi har haft riktigt sköna helger med närapå sommarvärme men nu är det höst och det blir väldigt mörkt på kvällarna.
    Ha det så gott! Kram Anne-Lie

    SvaraRadera