tisdag 21 oktober 2014

Lilla väggskåpet


Nu har jag hängt upp det lilla skåpet som Peter målade vitt. Emil har gjort det i slöjden för många år sen.
Först hängde jag upp det i gästrummet men kände att det inte var rätt plats. Nu känns det att den hamnat rätt i hallen på väggen mot köket.


De här fina kopparna är på översta hyllan. Jag och Peter har fått dom av Hanna, det var också många år sen. Gillar dom.
Ett spetsband på hyllkanten är fint.


På nedre hyllan en sockerskål och gräddkanna.


I dag har jag haft tvättstuga igen så nu är jag trött i kroppen. Men tvätteriet kommer bli bättre, i dag fick vi hemlevererat en tvättmaskin som vi beställt från Elgiganten. Vi måste bara fixa en el- och vatteninstallatör som kopplar in den i badrummet.

Nyss har vi haft besök av Liz- Marie och Tommy som bor i huset bredvid. Trevligt!

7 kommentarer:

  1. Tänkte precis att ett liknande väggskåp gjorde äldste sonen i slöjden.
    Så fint det blev vitmålat.
    Här har det regnat hela dagen, så jag har inte satt min fot utomhus, trist med sådana dagar! Nu har vi tittat på Dicte som vi spelade in!
    Lite mys i mörka kvällen!
    Hoppas du blir bättre nu med egen tvättmaskin!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Jättefint med det ljusa skåpet och vilka fina prydnader, värda guld!
    Egen tvättmaskin tror jag du behöver. Jag får sträva till nästa hus, och sätta upp tvättid, men jag är lätt på foten, så det går bra. Jag har så trångt här ändå.
    Tisdagsgodnattskram ♥

    SvaraRadera
  3. Åhhhh vad fint det blev med väggskåpet :-)

    Alltid trevligt med besök :-)
    Ha en fin kväll!
    Kram ❤️

    SvaraRadera
  4. Du är bra på att inreda å hitta lösningar, din dotter Hanna har fått de efter dig med inredning... Mvh din älskade svärson Jonas

    SvaraRadera
  5. Skåpet fick en jättefin och värdig plats!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilket fint skåp, speciellt när sonen har gjort det;)
    Jag har hittat ett skåp som Bea gjorde för ett x antal år sedan, funderar på att måla om det och hänga det i hallen uppe när allt är klart!
    Önskar dig en härlig helg.
    Kram♥

    SvaraRadera
  7. Vilket gulligt skåp med så fint innehåll!
    Kram Anki

    SvaraRadera