torsdag 28 april 2011

Två boktips


Jag läser väldigt mycket , kan bli 1-2 böcker i veckan. Här är två böcker som jag nyss läst :

Liza Marklund och James Patterson har skrivit Postcard killers tillsammans. Det är en spännande thriller , kanske lite för "blodig" för min smak. Det som jag tyckte var lite lustigt var att slutet utspelar sig på IKEAs parkering i Haparanda, ( vårat närmaste IKEA ).

Den andra boken Varför gråter inte Emma ? är skriven av journalisten Magnus Wennerholm och Emma Jangestig . Den handlar om den tragiska tragedin "Arbogamorden", där Emmas båda barn blev mördade och hon själv svårt skadad. En bok som berör känslomässigt och var svår att lägga ifrån sig.

5 kommentarer:

  1. Liza Marklunds böcker brukar vara jättebra :)
    Men jag brukar inte läsa så mycket, men i bland får jag något ryck :)
    Ha en fin kväll!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  2. Ja kanske lite växthusplaner för västkusthuset.
    Har läst Marklunds bok också. Gillade den men klart obehaglig också.
    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  3. Hej Maria!
    Har läst Postcard killers och jag tyckte oxå att den var blodig....och spännande!
    Boken om Arbogamorden hade jag först tänkt köpa men det räckte med att jag läste baksidan av boken så mådde jag dåligt!! Men jag är så imponerad av mamman som har klarat att gå vidare....måste verkligen vara stark!!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  4. Har inte läst någon av dessa böcker, tror nog att "Emma-boken" är för känslosam för mig....
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  5. Emma-boken skulle jag inte vilja läsa, alldeles för tragisk
    ha en fin fredagkväll - kramar

    SvaraRadera