torsdag 25 augusti 2011

Bakning och skador



Jag har bakat på kvällen . " Kärleksmums " ( har säkert andra namn också ) och kolasnitt . Sara fyller år
på söndag. 

När jag var på väg hem från stan i dag ringde Saras lärare och sa att Sara ramlat med cykeln och slagit sig . Jag for dit och hämtade hem henne . Hon hade slagit sig mycket , på knäna händerna ,axeln och huvudet. Ringde akuten och frågade om vi skulle komma in med henne för kontroll , tänkte om hon fått hjärnskakning . Men han jag pratade med sa att vi skulle avvakta eftersom hon inte mådde illa .
Efter sårtvätt och omplåstring mådde hon bättre  .
Tur det gick bra . Hade kunnat gå mycket värre för hon hade suttit på styret !! och kompisen trampade , dom var alltså två på samma cykel . På en asfalterad gångstig bredvid skolan .




9 kommentarer:

  1. Vilken tid ska jag komma på fika :)

    Stackars lilla gumman, hon måste ha jätte ont :(
    Nu måste du pyssla om henne riktigt ordentligt!
    Kramen fina du♥

    SvaraRadera
  2. Men stackars liten, fy fy fy vad det skulle ha gjort ont, men tur i oturen att det ändå gick så bra som det gick;) Tror nog att det var sista gången som din kära dotter satt på ett cykelstyre;))

    Vilka godsaker du har bakat;))
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  3. Aj, aj, aj!!! Det gör nästan ont att se bilderna på dottern, hon hade tur i oturen där!
    Nu ska jag i säng, sov så gott vännen.
    Kram♥

    SvaraRadera
  4. nämen ajajajajaj det där måste ha gjort himselens ont.. stackars henne :-/

    Vilka smarriga kakor :-)

    Ha en härlig fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  5. åh hjälp det var inte lite som hon skrapat sig, stackars dottern din, mitt barnbarn W vurpade med sin sparkcykel igår och fick tejpas på hakan i lasarettet, de valde att tejpa istället för att sy
    kramar

    SvaraRadera
  6. Å mamma då måste man komma på fika fast vi kanske kommer måndag, ja å och Tommy ska till ökx, =) Tjuvse Jägarna 2 där ikväll på bio.

    Sen en liten kommentar angående min kära lilla syster... för det första herregud vilken smäll måste gjort ont och ser ut att svida, tur det inte var nå allvarligare att ni inte behövde uppsöka akuten... men jag tror då syster lärt sig en läxa livs farligt att sitta på styret.

    (tror ej hon gör om det).

    Då ja höll på me det där... satt en på sadeln och bakom den som trampa =) hehe.

    SvaraRadera
  7. Aj aj aj fy så ont... Stackars liten, tur i oturen ändå kan man ju säga.
    Hoppas det känns bättre idag, mamma får väl muta lite med nybakat ;)
    Önskar en trevlig helg,
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  8. Aj, det där ser inte skönt ut. Tur ändå att det inte slutade värre.

    Jag säger också kärleksmums men det finns som du säger massvis med namn på den kakan. Fifi rutor, snoddas, chokladrutor, ja kärt barn har många namn :)
    Kram och ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  9. Oj, men lilla stackarn! Fy så ont!! Tur hon kunde få lite goda kakor som tröst. Hoppas ni får en fin helg! Kram Maria

    SvaraRadera