torsdag 15 september 2011

Award


Jag har fått en Award av tre personer : Marie , Sussi och Paula . Tack så mycket !
Jag ska svara på 5 frågor som följer med Awarden :

* Varför började du blogga ?

Jag hade läst bloggar ett tag , mest inredningsbloggar från början . Sen upptäckte jag att det finns en massa vardagsbloggar där folk skriver om allt möjligt . Så hamnade jag på Maries blogg och fastnade där . Hon är ju en kvinna i 50 - årsåldern , har en stor familj ,är sjukpensionär och hade jobbat med barn . Precis som jag . Då tänkte jag att kanske jag också kan börja blogga . I januari i år började jag . Tack Marie , du inspirerade mig .
Jag tycker att det är jättekul . Tänk att så många vill läsa det jag skriver om . Jag har fått så många trevliga bloggvänner . Tack  alla som läser !

*Vilka bloggar följer du ?

Jag följer bloggar som handlar om vardagslivet med familjen , inredning , sjukdomar - främst fibromyalgi eftersom jag har det själv . Gillar recept , boktips , hundar , blommor .
Jag har inte gjort en lista på sidan som visar vilka bloggar jag följer , men det beror mest på att jag inte satt mig in  i hur man gör . Jag läser alla era bloggar ändå varje dag , även om jag inte kommenterar varje gång .
Jag blir lika glad varje gång någon hittat till min blogg , ibland har jag hittat till er . Många via sidan : svenska inredningsbloggar .

* Favoritfärg ?

När det gäller inredning gillar jag mest vitt , den lantliga stilen , men även lite grått , svart och plommon- lila - mörkrosa nyanser .
På kläder är det mest svart , jeansblått och rött .

*Favoritfilm ?

Vet inte om jag har någon direkt favorit . Jag ser mycket filmer , gillar att gå på bio ,där är filmerna bäst . Men om jag måste välja en film så tar jag " Bodyguard " , låten i filmen gillar jag mycket.

*Vilket land / länder drömmer du om att besöka och varför ?

Jag måste nog vara tråkig och svara inget . Sverige duger bra åt mig .
Jag drömmer om en stuga i närheten av vatten .

Ja det var svar på alla frågor . Nu ska man skicka vidare Awarden till 5 bloggar med mindre än 100 följare men jag avstår det och den som vill ha den får den av mig .

7 kommentarer:

  1. GRATTIS till awarden, jag tycker också om Bodyguard :)jag tycker också att Sverige räcker till :)
    Sv: trimmern vi köpte är en Moser Animalline, den är bra men kostade 1.198 kr
    kramar

    SvaraRadera
  2. Grattis till awarden vännen.
    Kramen♥

    SvaraRadera
  3. Tack för de fina orden Maria♥
    Jag ska också ta och titta in på "Svenska Inredningsbloggar", tror inte jag har varit in där någon gång faktiskt!
    Sv: japp, det är "Tigerkvinnan", läste ut den i eftermiddags. Tycker den håller samma höga kvalitet som de andra tre!
    Kram♥

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att läsa om varför du började blogga :-)
    Jag tycker om att besöka din blogg & jag gillar när du hälsat på hos mig :-)

    & visst är han helt suverän David Hellenius "alla dagarna" Skrattar ALLTID åt det :-D

    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis till awarden;))

    Kramizzzzz

    SvaraRadera
  6. Grattis den förtjänar du!!Tack för dina rara kommentarer. Ha en skön kväll, kramar Maggan

    SvaraRadera
  7. Grattis till awarden,vad skoj!
    Jag lever oxå med fibromyalgi och har även bloggat ett tag,skulle vara jätteroligt om du ville titta in på min blogg,söt hund förresten.Jag har oxå en liten söting,en Bischon frise.Trevlig helg./Ulrika.

    SvaraRadera