torsdag 1 september 2011

Bio och mat



Maken har fått en inbjudan av Grand Hotel Lapland för två personer . Detta för att han är med i personalklubben på sitt jobb . Det är några som är med och ordnar fester , friluftsaktiviteter m.m för de anställda i Aitikgruvan med familjer .
Denna inbjudan gäller alltså för honom och mig .
I kväll ska vi på en förhandsvisning av en svensk film som heter " En enkel till Antibes ".
Efter filmen blir vi bjudna på mat , dryck och underhållning .
Det låter väl bra . Ska bli trevligt .

Blomman på bilden heter plättar i luften (lite dålig bild). Jag tycker det är en fin  blomma , verkar lättskött . Den har i alla fall överlevt några månader här . Ställningen som blomman klättrar på följde med när jag köpte den .

9 kommentarer:

  1. Två gånger har jag köpt den blomman, båda gångerna dog de ganska omgående. Med andra ord ingen blomma för mig, men jag tycker den är jättefin!
    Vad kul att gå ut så där på en torsdag kväll, hoppas ni får kul:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Mysigt att få gå och se på bio, sedan en matbit på det :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  3. vad trevligt det blir med bio och sedan mat :)
    vilken rolig växt
    vet du först läste jag Antikrundan, eller det var hjärnan som skyndade sig att säga så innan jag såg att det stod Aitikgruvan :D
    kramar

    SvaraRadera
  4. Jättefin blomma :-)

    Åhh vad mysigt med lite vardagslyx :-) Bio & god mat, det kan inte bli fel .-)

    ha en toppenkväll!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig kväll ni kommer att få......eller har rätare sagt;)

    Toppenfin blomma, men tror nog aldrig att jag har sett en sån;)
    kramizzzz

    SvaraRadera
  6. Hoppas du hade det trevligt i går.
    Spelar ingen roll vart man firar sin dag bara man gör det med de man tycker om.
    Jag älskar plättar i luften men tyvärr har jag ingen tur med dem.
    Kram anni

    SvaraRadera
  7. Ha en trevlig helg, min nyfunna bloggvän!
    Kram/Maggan

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Var filmen bra? Hörde att den var sevärd. Ha en bra födelsedag! Vi kommer inte ikväll men vi dyker upp nå`n dag :-)/Eva & Edde

    SvaraRadera
  9. Ha en jätte trevlig kväll ;)
    Och vilken trevlig grej att bli bjudna på av personalklubben!
    Ja min plättar i luften har över levt hela sommaren...
    Trevlig helg!
    Sussi

    SvaraRadera