måndag 26 augusti 2013

Löv


Utanför vårat köksfönster ser det höstlikt ut. I dag blåser det kalla vindar och löven ramlar ner från träden.


Jag sopar bort löven från bron men efter ett tag ser det ut så här på dörrmattan.
Det är mysigt på kvällarna när det blir mörkt och man får tända ljus. Det är en fördel med den här årstiden.

Skolstarten gick bra för Sara. Visst var hon trött i morse och säkert lite nervös. Hon har börjat på gymnasiet, handelsprogrammet. Så det var ny skola och nya klasskamrater.
Nu måste hon åka buss till skolan som ligger i Malmberget, ca. 5 km härifrån. Men hon har nära till  busshållplatsen. Den syns om man tittar ut genom sovrumsfönsterna.

 
I dag har golvläggaren varit i stugan och lagt golvet klart i duschrummet-bastun. I morgon blir det väggmattan på plats. Sen kan elektrikern göra sitt sista jobb.
Troligtvis kommer Peter hem på torsdag. Han börjar vara less på att vara ensam i stugan. Den ligger 28 mil härifrån, mellan Luleå och Piteå så man kan inte fara fram och tillbaka så ofta.
 
 




7 kommentarer:

  1. Oj har ni så långt till er stuga! Då förstår jag att ni inte kan fara fram och tillbaka så ofta. Jag vägrar ta in hösten ännu och tända ljus. Här har vi haft högsommarvärme idag också med nästan 23 grader och soligt nästan hela dagen. Ljuvligt så länge det varar, men jag ser också gula löv som ligger på gräset. Kram/FInas mammis

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det lite mysigt med hösten ändå.

    SvaraRadera
  3. har redan löven börjat trilla ner??? vad ledsamt
    skönt att Sara inte har längre än så till skolan, det kan ju inte ta så lång tid med bussen
    härligt att det börjar bli klart med det projektet i stugan
    jättefin ljuslykta, den gillar jag
    Sv: jag är alltid vetgirig av mig, det jag inte vet vill jag gärna ta reda på :) mm, jag tycker också att du kan testa med att byta jord på din kalla
    kramar

    SvaraRadera
  4. Hej Bästa Du!

    Så vackert i ditt fönster! Ljuvligt! Väldigt mysigt att tända ljus. Där ser ut ungefär som här. För här fladdrar löven för vinden. Gräsmattan är redan ganska full med gula löv. Säger bara VILL INTE! Jag är inte redo att ta farväl av sommaren riktigt än.

    Så fint det kommer att bli i er stuga! Kul att du får hem gubben igen :o)

    Må så gott!
    Kramar
    Monika

    SvaraRadera
  5. Jag vet att avstånden är långa norrut. 28 mil, ja.. jag har cirus 15 mil till mina barn i olika väderstreck, tycker det är långt här.
    Det blir väl mysigt när maken kommer hem!
    Än har vi inga löv på backen.
    Flyttkartongerna har inte flyttat på sig än, men det drar ihop sig. Kram Gerd♥

    SvaraRadera
  6. Här sitter fortfarande löven kvar. Men snart har vi hösten här, mysigt det med :)
    Går riktigt bra för dottern att kliva upp på morgonen :) trots att hon har sovit halva dagarna på sommarlovet.

    Ha en fin kväll!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  7. Skönt att det kändes bra för Sara att börja gymnasiet. pirrigt såklart och mycket nytt som tröttar.... hoppas hon kommer trivas :-)

    oj vad hösten kommer snabbt hos er.., här har vi haft hög klar luft idag men solsken och värme...

    ha en godnatt!
    kram

    SvaraRadera