torsdag 29 augusti 2013

Solnedgång och skridskor


                           Solnedgång i stugan. Sara har fotat bilden i början på augusti. Vackert.

I går på kvällen kom Peter äntligen hem från stugan. Han har varit ledig från jobbet i snart 7 veckor , på måndag börjar han jobba.
Ledig kan man kanske inte kalla det, han har ju jobbat mycket i stugan med renoveringen av duschrummet och bastun.
Han hade blivit mager, säkert gått ner minst 5 kilo i vikt. Så nu måste han ta det lugnt tycker jag. Men han är ingen lugn person, gillar att vara i farten.


Vad är nu detta på bilden...........? Ett par skridskor i ugnen!!
Ja, jag var tvungen att fota detta. Jonas, min "svärson" hade köpt nya skridskor och frågade mig om det går bra att låna ugnen när dom var här och hälsade på i förrgår.
Kanske någon fler än jag som nu lär sig något nytt : Han är en hockeyspelare och tydligen brukar många göra så här med nya skridskor, in i ugnen 80 grader i 2 minuter. Sen på med dom i 10 minuter, så formar dom sig efter fötterna.


8 kommentarer:

  1. Åh vilken vacker bild av solnedgången! Som ett vackert vykort!
    Haha, jo skridskor i ugnen har jag hört talas om. Har ju en hockeyspelande son. Fast han har aldrig gjort så själv utan värmt dom där han köpt sina skridskor :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt att få hem maken igen!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Du får nog skylla makens viktnedgång på att du inte har varit på plats och lagat mat till honom! Nu får du laga något riktigt gott i helgen! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  4. Jag har också gått ned i vikt pga flytten! Jag gör av med kalorier så det bara brakar om det, äter och äter, men jag är ständigt hungrig!
    Så så kan det vara för din man, han har jobbat så mycket. Plus att det är tråkigt att äta själv (tycker jag med)....... Nu är du väl nöjd att ha mannen hemma!
    Vilken vacker solnedgång, urtjusig bild!
    Kram från trötter♥

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker bild på solnedgången♥
    Han har nog saknat dina goda middagar. Nu får du laga lite extra gott till honom framöver, så han går upp i vikt igen :)
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  6. Våra män verkar vara lika, J har också svårt att sitta stilla!
    Haha, det där med skridskorna var något nytt:)
    Sov gott//kram♥

    SvaraRadera
  7. hahahaha - det var något nytt :) så skulle man ju kunna göra med alla nya skor man köper också då??? vad bra :)
    vilken underbart vacker bild på solnedgången
    vad skönt att ha fått hem gubben igen, det förstår jag, nu får du bjuda honom på god mat så går han kanske snart upp i vikt igen, han har väl slarvat med maten och jobbat alledeles för hårt
    ha en fin fredag nu
    kramar

    SvaraRadera
  8. Underbar bild på solnedgången.
    Skridskor i ugnen har jag däremot aldrig hört talas om ;p

    Hmmm en annan har då gått upp i vikt av allt stillasittande när jag är ledig.
    Jag är ju annars en sån som är igång ganska Mkt på jobbet.
    Motivationen för träning tappade jag helt.
    Men nu är jag på g igen och der känns skönt.

    SvaraRadera