fredag 21 november 2014

Ny jacka


I måndags var jag och köpte en ny vinterjacka. Denna röda av märket Didriksons, parkasmodell. Det var halva priset på den på Team Sportia. Egentligen hade jag inte tänkt köpa någon ny jacka i år utan var nöjd med min svarta som jag haft några år. Men dragkedjan gick sönder på den så jag var tvungen att köpa en ny.


Till middag i dag har jag gjort pizza med skinka och ananas åt mig och Sara. Peter jobbar eftermiddag. Han får några smakbitar i kväll när han kommer hem.


Med den här vackra buketten vill jag önska alla en TREVLIG FREDAGSKVÄLL!
Blommorna fick vi av Hanna och Jonas när dom var här och hälsade på oss förra veckan. Bilden tog jag då men dom är fina ännu efter nio dagar, bara rosorna som torkat ihop.

3 kommentarer:

  1. Snygg jacka mamma =) klart du ska köpa dig en ny om den andra gick sönder. Unna dig själv ngt också är du värld.
    Min dragkedja gick också sönder förra vintern så kasta hela jackan, den hade jag med haft några säsonger men i röd.

    Samma som din svarta.
    Så dom håller kanske inte allt för länge.

    Men vill ha en lång modell i år med, kanske köper senare.
    Har ju tre dunjackor (korta olika) lila, turkos och rosa. Plus en svart som är några år som duger i år.

    Vad roligt att buketten ännu håller.
    Och GOTT MED PIZZA.

    Kram <3
    /dotter Hanna

    SvaraRadera
  2. God kväll, fina Maria!
    Nu har jag läst ikapp mig hos dig. Jag har råkat vara bortrest en del och då hinner jag inte bloggpromenaderna som jag ville.
    Det var en snygg jacka, jag gillar rött också. Förra året köpte jag mig faktiskt två halvlånga jackor, och en kort har jag sedan tidigare, så bra kläder i kylan får man unna sig! Det ska va gött å leva!

    Vackra blommor, det piggar upp. Pizzan ser god ut. Jag åt rödspätta idag. I morgon ska jag bjuda på rökt sik, då väninnan kommer. Älskar fisk.

    Kram i kvällningen, Gerd <3

    SvaraRadera
  3. Härlig jacka, härlig pizza och vackra blommor!
    Ha en fin helg!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera