torsdag 7 juli 2011

Strandcaféet

Nu har jag verkligen varit en seg bloggare , över en vecka sen förra inlägget . Nu får jag skärpa mig .
Vi tar det lugnt här hemma . Vet inte om vi ska göra någon husvagnstripp , får se hur det blir .

 I dag har jag och Peter varit och fikat på ett mysigt café som heter Strandcaféet . Det är i en fin gammal byggnad på Hembygdsområdet . Vi satt på verandan och drack kaffe och åt en god mjuk kaka med vaniljsås till . Man ser och hör älven brusa nedanför , så avkopplande och rofyllt . Bilden är på verandan .
Vi tog en promenad runt campingplatsen som ligger i närheten . Visst blev vi lite sugen på husvagnslivet när vi gick där och solen värmde och man kände lukten av grillar .





6 kommentarer:

  1. Du har varit saknad här inne :)
    Kul att du är tillbaka!
    Kramen på dig♥

    SvaraRadera
  2. Roligt att du är tillbaks..:-) Visst är husvagnsliv mysigt! Inte så mycket måsten som när man är hemma....man tar dagen som det kommer på ett helt annat sätt! Hoppas att ni oxå kommer iväg!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  3. bloggandet kan bli så ibland......jag känner igen mig:))vilket mysigt cafe,hoppas det blir en sväng med husvagnen/kram

    SvaraRadera
  4. hoppas att ni kommer ut på en liten tur med husvagnen i allafall
    fint att ha dig här igen :)
    kramar

    SvaraRadera
  5. Bra att ordningen är återställd, att du är tillbaka;)! Skämt åsido så tror jag många tar det lugnare med bloggen så här i sommartider, finns så mycket annat att prioritera.

    Mysigt ställe att ta en fika på, brukar vara så fint på alla hembygdsgårdar.

    Ni kan ju ta en kortare tur med husvagnen, det kanske räcker för att stilla suget;)

    Kram♥ och god morgon

    SvaraRadera
  6. På sommaren kan det väl få vara lite halvdant med inläggen... finns ju så mycket annat man vill göra då oxå...

    Vilken mysig fika :-)

    Önskar dej en finfin fredag!
    Kram

    SvaraRadera