torsdag 15 december 2011

Pippitröjan färdig

               
Nu är den lilla Pippi - tröjan färdig . Jag känner mig riktigt nöjd med den . Blev bra trots att jag inte stickat på många år . Men takterna sitter i från förr när jag stickade mycket . 
Det är den lilla tomten på julkortet i fredagens pepparkaksinlägg , 9:e december , som ska få den .

I dag har jag varit till frissan . Klippt och färgat över de gråa som hade börjat synas igen . Ingen större förändring , samma frisyr som vanligt . Men jag trivs så bra och är alltid nöjd med min frisörs arbete .

Några som ändrar hårfärg ofta är mina döttrar . Just nu är Hanna , storasyster , rödhårig och Sara , lillasyster  är svarthårig . Båda är brunhåriga egentligen . Hanna ljusare .
På bilden friserar Sara sin storasyster med plattången .                                                                                                                                                                   

11 kommentarer:

  1. Vilken fin tröja du har stickat, du är duktig du!!
    Jag ska till frissan på tisdag, då blir det färgning av bryn och fransar också. SÅ himla skönt att slippa måla sig varje dag:)
    Ha det gott/kram♥

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är, gillar pippitröjor. Har sett en tunika med detta mösnter, så snygg.

    Skönt att vara julfin.

    Kram Maggan
    http://vindsromantik.blogspot.com/

    SvaraRadera
  3. Men så fin tröjan är, nu har du varit duktig må jag säga, vad glad den lilla skrutten ska bli;))

    Härligt att få komma iväg till frissan, min tur är nästa vecka;)

    Jag har ju kommit dit i livet när jag låter mina gråa få vara framme, har slutat att färga håret;) Blev faktiskt riktigt överraskad för drygt 1 år sedan när jag slutade med färgning, vad mörkhårig jag var egentligen, hade inte sett min riktiga hårfärg under........ja baske mig 40 år;))

    kramizzzzz

    SvaraRadera
  4. Härligt stt få bli fin i håret:)Tröjan blev ju sååå fin.Hoppas du får en fin Fredag:)kram <3

    SvaraRadera
  5. oki där ser man =) har aldrig hört talas om det men ett tufft namn var det =) kram

    SvaraRadera
  6. vad fin den blev :) pippitröjan, jag scrollade direkt ner till den nionde för att se vem det är som ska få den :)
    vad bra att du trivs med både hårfärg och frisyr, jag håller på att spara mitt hår till riktigt långt nu, kan ju säga att jag har en bit kvar :)
    kramar

    SvaraRadera
  7. Tröjan blev jättefin :)

    Jag såg häromdagen när jag tittade mig i spegeln att jag oxå hade några gråa hårdstrån, men dom drog jag bort :)
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  8. Pippitröjan är jättefin..:-) Visst är det roligt att sticka! Usch för gråa hårstrån....Får oxå färga över med jämna mellanrum!
    Ha en skön helg!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  9. Åhhh vad fin! Du är jätteduktig på att sticka, den som får tröjan blir superglad!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Vad fin tröjan blev. Vad roligt att se flickerna ihop. De blir ju som kompisar nu när dom är så stora. Ha en trevlig helg kram

    SvaraRadera
  11. åh vad fin pippitröjan blev. det blir en lycklig ägare till den.

    SvaraRadera