lördag 4 februari 2017

Pizza och Iittala

 
I dag har jag gjort en pizza till middag. Inte så avancerat, jag använde ett sånt där pizzakit där degen är färdig och tomatsåsen är i en burk. Den blev god.


Peter slutade jobbet kl.18 så vi åt efter han kommit hem. Inte alltid jag väntar så sent med att äta men det är ju trevligare att äta tillsammans. 


Tände ljus på bordet i Iittala ljusstakarna som vi köpte när vi nyss hade flyttat ihop, -79 eller kanske det var -80 (ja, vi flyttade ihop-79, men kanske det gick ett år innan vi köpte dom) . Jag gillar de ljusstakarna ännu.

Nu blir det snart Melodifestival, deltävling1. Det blir kul att se.
   
                                                   ♥ Ha en trevlig kväll ♥

1 kommentar:

  1. De där ljusstakarna är liksom tidslösa och jag förstår att de känns extra värdefulla då de kommer från tiden då ni just flyttat ihop!
    På den tiden hängde jag också med min nuvarande sambo men vi flyttade aldrig ihop och 1981 skildes våra vägar efter att jag gjort slut.
    Men i mitt hjärta fanns han ändå kvar i alla år och efter många omvägar i livet hittade vi ändå tillbaka till varandra för ca 11 år sedan.
    Så nu bor vi i huset där jag så ofta var på den tiden! Hans föräldrahem!
    Vi brukar också köpa sånt där färdigt kit ibland. Brukar egentligen helst köpa svenska matvaror men ibland får man göra ett undantag och man väljer ju iallafall själv vad för ost och skinka man har på.. Eller om man nu vill ha annat..
    De blir helt ok tycker jag!

    Läste att det inte blir nån flytt för er. Förstår att det känns trist men samtidigt bra att ni kom fram till beslutet i god tid. Inte kul om det känns fel när man redan påbörjat flyttningen!
    Ni ska nog hitta nåt så småningom! Håller tummarna att ni ska finna det rätta inom en snar framtid!
    Önskar dig en fortsatt fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera