måndag 20 februari 2017

Tulpanlykta


I dag när jag tittade på bilden på tulpantavlan i förra inlägget kom jag på att jag har ju en ljuslykta med samma motiv. Den hade jag glömt bort.


Tavlan köpte jag förra året från en köp-och säljsida på facebook. Lyktan har jag haft i många år och nu senaste åren undanstoppad i ett skåp.


Nu fick den komma fram och lyser fint på bordet.
Det är en klasskompis till mig från gymnasiet som designat tavlan och lyktan. Hon har haft en inredningsbutik här där hon sålde sina produkter och en massa annat. Men nu är den stängd och hon jobbar med annat.

1 kommentar:

  1. Den är ju jättesöt, denna tulpanlyktan! Såg din tavla i förra inlägget också. Och så tänkte jag på att du hade en annan tulpanlykta som du visade i ett tidigare inlägg.
    Jag älskar ljuslyktor också, har för många, så det blir att variera.
    Solig kram!

    SvaraRadera