söndag 3 februari 2013

Palt och sockerkaka


I dag har det inte hänt så mycket .
Sovit länge . T.o.m Peter har varit seg och tagit det lugnt och det händer inte ofta . Men kan ju bero på att han var på fest i går ;)

Vi har ätit stekt potatispalt till middag . Åt kokt palt i fredags som Peter gjorde . Det blir alltid så mycket så det räcker till att steka också . Lika gott stekt som kokt .


Jag har bakat en sockerkaka . Min mamma och hennes särbo Tore har varit och hälsat på . Han bor i Haparanda , det var första gången han var här sen vi flyttade till lägenheten .

Nu blev det lite mat - baknings blogg här :) Men jag tror inte det behövs några recept ;)

12 kommentarer:

  1. Hej! Ser gott ut! Oj det va länge sen jag bakade sockerkaka! Önskar dig en skön kväll och bra början på veckan!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  2. Sockerkaka gillar jag men palt näää. Min man härstammar från Malmberget så han brukade laga till pitepalt men så blev jag så in i rackarns magsjuk en gång efter att jag ätit det (säkert inget samband) så efter det kan jag inte riktigt med det :(

    Kram Kina

    SvaraRadera
  3. Wow, vilken perfekt sockerkaka, så jämn och fin!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Palt och sockerkaka det är gott.
    Vi har kalasat på smörgåstårta och vanlig tårta idag.
    Anton fyller ju 15 år som ni vet.

    SvaraRadera
  5. Palt är nästan godare när den fått "gotta" till sig någon dag, det gäller nästan för de flesta maträtter.
    Ha en bra fortsättning på kvällen!
    Kram♥

    SvaraRadera
  6. Mums!! Jag älskar palt! Och sockerkaka också som för övrigt är en underskattad kaka tycker jag.

    Ha det bra i veckan och sov gott! :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  7. Stekt palt..ser ut som stekta kroppkakaor..MUMS! Med lingon o grädde..eller?
    Natti
    Carina

    SvaraRadera
  8. Palt har jag aldrig smakat... Beskriv gärna smaken...
    Sockerkaka är alltid gott :-) gärna med kall mjölk.. ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  9. palt har jag aldrig ätit och sockerkaka kan jag inte äta, men det går bra ändå :)
    Sv: jo, det är en ekbänk och den är från Jysk
    kramar

    SvaraRadera
  10. Sååå gott med palt! Nu blir jag ju jättesugen på det! Får nog koka palt någon dag i veckan. Har inte ätit det sedan före jul. Värsta är ju "paltschwiiimen" man får efteråt!

    Då vet jag ganska bra åt vilket håll ni har er stuga. Våra goda vänner bor i Trundön.

    Ha en fin vecka!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  11. Palt ??? Ja vet i hundan är det gott??
    Tar gärna en bit av sockerkan,,
    Kram

    SvaraRadera
  12. Gott med god mat, än bättre om det räcker till fler än en måltid ;)
    En socker kaka på är aldrig fel!
    Ha en fin tisdag, här snöar det...
    Kram Sussi

    SvaraRadera