tisdag 21 juni 2011

Besök hos diabetessköterskan och lite annat



Vi har fortfarande bara en fungerande dator så jag kan inte sitta här så mycket som jag vill men passar på att göra ett inlägg när Sara sover .

Jag har varit uppe tidigt i dag , hade tid hos diabetes-sköterskan kl. 8 i morse , annars sover jag ganska länge på morgonen . Besöket var nästan 1,5 timme långt . Hon berättade om diabetes och hur jag ska leva för att må så bra som möjligt . Fick med mig en massa saker : blodsockermätare med tillbehör , broschyrer om kostråd  och hur apparaten fungerar .



Här ösregnar det och är kallt . Ludde vill inte ens gå ut , man får släpa ut han för att han ska göra sina behov , han gillar inte att bli blöt . I kväll måste han bli det för jag ska duscha honom , han ska till hundfrisören i morgon och hon vill att han ska vara ren när hon klipper honom .



I dag bjuder jag på en bild av mig , gillar inte bli fotad så det är inte ofta det händer . Jag står på våran bro när vi var på väg på festligheterna i lördags . Det var jättekul . Träffade mycket folk vi känner , blev inte så mycket dansande , mest surrande . Det regnade inte då men var riktigt kallt på kvällen och vi var ju utomhus .  Det är trevligt när det händer något annorlunda och jag  vet ju att jag får "betala" med extra värk i kroppen efter en sån kväll , men det var det värt .

10 kommentarer:

  1. Kan tänka mig att det är mycket information du måste plugga in!
    Det där att bli fotograferad är INTE roligt, jag är inte fotogenisk för fem öre!!
    Hoppas du får en fin tisdag:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. jo, man betalar gärna efteråt om man har det kul
    Sv: jo, så är det allt
    kramar

    SvaraRadera
  3. Måste vara skönt för vovsen att bli av med lite hår :) Dom är så söta när dom är nyklippt!
    Ha en fin dag!
    Kramen på dig♥

    SvaraRadera
  4. Ja mycket att hålla reda på med diabetesen. Min svärdotter fick diabetes 1 när hon var gravid, hade haft det latent i kroppen sedan hon föddes. Mycket att lära men nu verkar hon fått det under kontroll!
    PS! Har inte glömt min utmärkelse....har bara problem med att komma på 10 bra saker om mig själv...:-)
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  5. Det är mycket innan allt blir rutin. Bra att få så många råd hos sköterskan.
    Du får skaffa regnrock till Ludde. Så skönt för honom att få gå till frisören.

    Trevlig kväll!
    Agneta

    SvaraRadera
  6. vad fina ni är :)
    skönt för ludde att klippa sig :)

    Ha det bäst :)
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Du kommer snart in i rutinerna, men, det är mycket att lära innan dess.
    Vad fin du är, och så kul det låter med kalaset.
    Jaa, du är rolig du, nej jag har inget träd som Pippi... men skulle vilja ha!

    Kram Maggan
    http://www.vindsromantik.blogspot.com/

    SvaraRadera
  8. Vad bra att du fick en grundlig genomgång om diabetes :-)
    Snygg du var i lördags när du skulle ut på galej :-)

    Zingo är precis lika trög när det regnar ute.. han gillar inte att gå ut då.. han bromsar när man går... ;-)

    ha en finfin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Snart är du inne i allt pyssel som hör till diabetesen, du är en kämpe det kommer att gå galant;)

    Visst är det så, ibland gör man helt enkelt det man vill fast man vet att det kommer surt efter;))
    kramizzzz

    SvaraRadera
  10. Det är mycket att lära sig. Hur man tar spruterna hoppas det går bra. Vad fin du var på kortet kram

    SvaraRadera