tisdag 7 juni 2011

Hängblomma och hundlek


Igår när jag skulle göra ett inlägg gick det inte att lägga in alla bilder , bara en . Men nu gick det bra så jag får väl skriva nu det jag tänkte i går .

Jag var och köpte några uteblommor som jag ska plantera i krukor . Och en vit hängblomma som heter Million bells , jag tycker den är så fin . Har haft såna tidigare och dom brukar blomma hela sommaren .

Jag hade besök av en kompis på kvällen i går . Hon hade med sin hund så Ludde hade också en kompis . Vi satt ute och pratade länge , det var så varmt och skönt . Ludde var så glad när han fick leka , dom kom riktigt bra överens . Han är inte så van att leka med andra hundar , det är så sällan han träffar nån .



I dag har det varit varmt och kvavt men regnat , och det var ett åskväder här på eftermiddagen .
Jag har inte gjort så mycket i dag . Sovit så dåligt två nätter  , mycket värk . Då blir man seg .
Har bara varit och handlat mat . Har inte ens lagat middag . Maken jobbar eftermiddag och Sara for på stan efter skolan och har ätit där med sina kompisar . Vi hade mat kvar sen i går som jag värmde till mig .

9 kommentarer:

  1. Så roligt för Ludde att träffa en kompis!
    Vad mysigt med husvagn. Vi har också haft en för rätt länge sen. Nu blir jag lite sugen igen! Ska ni ut och åka snart?

    Ha det bra!
    Agneta

    SvaraRadera
  2. Tänk om ni kunde komma till oss någon gång med husvagn. Idag har det åskat och regnat lite men mycket kvavt.Fina blommor ni har köpt kram

    SvaraRadera
  3. En sådan blomma brukar jag oxå ha! Dom är så fantastiskt vacker :)
    Vad roligt för vovsen att få träffa en kompis!
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  4. Det är så himla roligt för hundarna att få leka av sig med en kompis... Zingo har inte heller så många kompisar men ngr stycken och han blir så lycklig av att få leka.. (oftast)

    öNSKAR DEJ EN GOD NATT!
    kRAM

    SvaraRadera
  5. vad kul för Ludde att få en lek-kompis på besök :) det ser jag ju på mina vovvar att de har jätteroligt av varandra
    vilken praktfull blomma - jättevacker
    tråkigt att du ska ha sådan värk
    bamsekramar

    SvaraRadera
  6. Härligt med en hundkompis för Ludde;)
    Blomman är ju otrolgilt fin, härligt att den blommar hela sommaren;)

    Trist med värken, det är samma lika här, men vi får hoppas på en bättre natt i natt;)
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  7. Sv: glömde - nej, vi bor inte alldeles nära vatten men det tar å andra sidan inte så länge att komma till badvatten
    kramar

    SvaraRadera
  8. hoppas du kan sova bättre inatt...fina bilder på vovvarna :)
    jag älskar dem blommorna, har flera såna på balkongen :)

    kram fina du

    SvaraRadera
  9. Mysigt att får träffa kompisar, både för dig och din hund..:-)
    Jojomensan...vi har Palmer i Borås. Bilden är tagen mitt i centrum, utmed Viskan och snett bakom ligger en liten krog/matställe som heter Bränneriet och där jobbar min näst yngsta dotter!
    Kram
    Anne-Lie (hemma hos Märtha)

    SvaraRadera