lördag 18 juni 2011

Handlat lite småsaker och planerat kvällsnöje


 Jag har handlat lite nytt till hemmet : En liten tavla med gullig text på.


En blomma till köksbordet , Väppling heter den . På kvällen drar den ihop sina klöverliknande blad och "vilar" . På morgonen har dom öppnat sig igen .


Ett litet betonghjärta som jag har lagt ute på bron bredvid blommorna.

Ett örngott till en stor kudde till sovrummet.

Peter har varit i en by några mil härifrån och sprungit ett 3 mil långt lopp . Det tog ca 2 timmar och 50 minuter . Han har energi den mannen .

Det är en nostalgihelg för motorintresserade här i Gällivare som kallas Midnight Sun Meet .
Det är en veterankortege med fina bilar äldre än 1975 som kör runt i samhället .
Senare på kvällen är det en helkväll i Nunisparken med Rock n´ roll uppträdande och dans till dansband  , café´och öltält .
Vi ska åka dit och roa oss med våra vänner som vi var med i går. Det här ordnas en gång per år och det brukar vara mycket folk . Så jag hoppas regnet uteblir och att vi får en trevlig kväll .

8 kommentarer:

  1. vad duktig han är Peter som sprang så långt :)
    vilka fina inköp du gjort, en väppling skulle jag också vilja ha, har du den inne eller ute?
    bamsekramar vännen

    SvaraRadera
  2. Vilka fina saker du köpt, helt i min stil;)
    Duktig man du har, beundrar de som kan springa så långt. Själv är jag ingen idrottsmänniska, det enda är väl att jag spelade handboll som ung!
    Hoppas ni får kul ikväll och att solen skiner på er!
    Kram♥

    SvaraRadera
  3. Hurtig make du har :-)

    Vilka fina grejer du köpt :-) Jag ska oxå köpa ett hjärta att ha vid blommorna, det är så fint tycker jag..

    Skylten/tavlan innehöll en vacker text :-)

    Hoppas ni får en galet rolig kväll! & blir det regn får ni helt enkelt dansa regndans ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag känner en som heter Väppling i efternamn.

    SvaraRadera
  5. Ojoj, det var inte illa, vilken käm,pe till man du ahr;)

    Mycket fina saker har du inhandlat, gillar stenen väldans mycket;)
    Skylten o örngottet, hihi, det blev ju alltihop;))
    kramizzzz

    SvaraRadera
  6. En sån blomma har jag fast en med lila blad =) Underbart vacker!

    SvaraRadera
  7. Oj vad han kutar peter. Fina grejer du köper, och blommor. Vi var till Västervik vi har ju varit gifta i 30 år oj vad tiden går. Ha det så bra kram

    SvaraRadera
  8. låter som en härlig motorträff:))

    vilka shoppingfynd,tycker mycket om tavlan:)kram

    SvaraRadera