torsdag 12 juli 2012

Nytt mobilt bredband


Jag testar nu att göra ett inlägg med ett nytt mobilt bredband . Vi har tecknat ett annat abbonemang , net 1 heter det . Få se om det fungerar bättre här i stugan .
Det är med en router så det ska gå att surfa flera samtidigt men vi har inte lyckats få till det som det ska . Hoppas vi får det att fungera för det är snabbare än det vi hade förut .
Försäljaren var mycket trevlig och hjälpsam , han sa att vi kan ringa till butiken om vi inte får igång det . Och är vi inte nöjd så får vi lämna tillbaka det .

På bilden ovan är det stugvägen , tycker det ser så fint ut med stenmuren som är längs efter den . Vilket jobb de har lagt ner som byggt den för många år sen .
Den lilla blå pricken längst bort är Sara som går med handduken om sig . Hon tänkte ta ett bad men det blev bara fötterna och benen som blev blöta .


Peter har börjat slipa bron / altanen som sen ska oljas in . Det blir som nya brädor .

7 kommentarer:

  1. Det ser jättemysigt ut med stenmuren :-)
    Var det lite kallt i vattnet?

    Vad han är flitig din man :-)

    ha en mysig stugvistelse & hoppas ni får ordning på internet :-)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Vad bra att ni ska få ordning på internet så du kan hänga med i bloggvärlden;)
    Hur var det nu, ligger stugan vid havet eller vid en sjö? Jag vet att du skrivit om det förr, men med åldern så blir man så glömsk!
    Sv: jag förstår PRECIS hur du menar med dina lampor;)!
    Kram♥

    SvaraRadera
  3. Verkligen en fin stugväg! Jag som bara älskar stenar och stenmurar ja allt man kan tänka av stenar...
    Peter är då en händig man må jag säga, det sitter inte fast! Det är toppen att ha fått en sån, eller hur?
    Hjärte sött både i och utanför din kropp då ;) tänk att de gör så fina tab. det visste inte jag.
    Ha det gott,
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  4. Härlig sommarväg!
    Här är det bara fötterna som blivit blöta, inget badväder enligt mig.
    Hoppas att ni får till det med routern. Vi har också bytt så nu går det lite snabbare.

    Trevlig helg i stugan!
    Agneta

    SvaraRadera
  5. Jag har egentligen blogg uppehåll.
    Men tassar in till dig ändå. För att se hur du har det :)
    Ha en fin kväll!
    Kramen rara du♥

    SvaraRadera
  6. Hoppas ni får datorn till att fungera bättre nu....
    Vilken duktig man du har;)

    Önskar dig en fin helg på stugan/Kram Lussan

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Länge sedan jag kikade in här.
    Hoppas att allt är bra med er i Norrland :D
    Visst har jag skrivit att jag har släkt där uppe?
    Må så gott, RackarTuss

    SvaraRadera