tisdag 4 februari 2014

Dålig


Jag har varit dålig på att blogga nu igen.
Jag mår inte bra. Tycker att jag blivit sämre det sista halvåret. Ingen ork och värk hela tiden.
Har fått så mycket besvär i höfter och knän. En av orsakerna till det tror jag är att jag duschat i badkaret. Vårat badrum har snedtak vid duschen så jag har suttit med benen i kors i badkaret när jag duschat. Ni ser ju på bilden hur trångt det är.



Nu har vi tagit bort badkaret. Då ryms man precis att stå och duscha. Köpte ett duschdraperi, men det var svårt att få till det bra. Var tvungen att klippa det snett eftersom taket är snett.
Ska köpa en kantlist till golvet och en hylla till tvålar och schampo.

Tanken när vi flyttade hit var att bo här ett tag. Vi fick ju byta bostad med dom som köpte vår villa.
Vi söker annat boende men det är svårt att få tag på en lägenhet. Det är bostadsbrist här.

Lite gnälligt inlägg. Nästa får bli positivare ;)



 
 
 

12 kommentarer:

  1. Älskade mor <3 jo brant trappa. Kanske dyker upp ngn trea snart för er. Säkert lättare duscha nu. Kram / Hanna

    SvaraRadera
  2. Hej Bästa Maria!

    Så bra att ni fått ut badkaret. Det blir säkert mycket bättre för dej nu.

    Jag lever ju också med ständig värk. Så jag vet att ditt inlägg inte är det minsta gnälligt. Har man ständig värk söker man också ständigt efter saker som kan göra livet lite mer drägligt att leva. Så du är helt normal som funderar på orsaken till din försämring.

    Det är snart 20 år sedan jag fick min fibro-diagnos. Har också spondylos i ryggen och en nackskada som jag haft ännu längre än det. Just att duscha varmt är en stor lindring för mej när värken och stelheten är som värst. Det går en och annan liter varmt vatten här ;o)

    Till och med så mycket att dom en gång ringde från kommunen och undrade om vi kanske hade någon vattenläcka. För vår förbrukning hade ökat så enormt mycket. Helgalet! Men vad göra när det var sättet att "stå ut" med livet just då.

    Synd att det är sån brist på bostäder där. Men det är ju där uppe "allt händer" så helt förståeligt också. Hoppas det snart kommer lös något bra och passande för er.

    Duscha varmt och må så gott!
    "Efter regn kommer sol"....

    Varm kram

    Monika

    SvaraRadera
  3. Här kommer en stärkande kram! Jag är också inne i en tuff period med mycket värk och det är väl då precis som du man försöker hitta sina egna lösningar. Jag ska prova på Lchf så får jag se om det har någon verkar. Hoppas det gör man ju alltid... Må så gott och ta hand om dig!
    Kram kram Anki

    SvaraRadera
  4. Jag tycker inte att du gnäller, du skriver som det är. Jag har inget badkar längre, har bara en dusch med draperi. Får ingen gummilist för hyresvärden, men det går att anpassa sig.
    Klart det blir jobbigt med svåra trappsteg, många rörelser för en som har värk, ju!
    Värmande kramar med ljus och kärlek, Gerd♥

    SvaraRadera
  5. Ös ur dig här på bloggen, naturligtvis måste man få gnälla ibland!!!
    Hoppas nu att ni får tag på en annan lägenhet...
    Kram♥

    SvaraRadera
  6. Jag har det precis som du... Jag mådde ganska bra under våren & sommaren men i typ september så började kroppen bråka rejält.. Det har den fortsatt med sen dess & det är tuffa tider hela tiden nu...
    Bra att ni fått bort badkaret :-)
    Hoppas våren & ett bättre mående kan komma snabbt..

    *stor kram*

    SvaraRadera
  7. Klart man måste få gnälla ibland, vem gör inte det.
    Hoppas ni hittar en annan lägenhet inom kort :)
    Varm kram till dig♥

    SvaraRadera
  8. du får gnälla, det behöver du, få ur dig det du vill, det här är din blogg vet du, jag tycker synd om dig när du nu inte mår bra och bara har värk hela tiden, hoppas verkligen att ni får tag i en bostad som är mer anpassad till dina problem
    kramar <3

    SvaraRadera
  9. Söta Du! Jag förstår precis vad du menar. Man önskar inte ens sin värsta ovän (om man nu har en sån) att behöva ha det på samma sätt. Det är fint att ha stöd av en vän och att prata med andra medmänniskor i samma situation. För med den behöver man inte förklara sig. Man vet att den personen vet och förstår.

    Nu får vi verkligen se till att ses i sommar. Göra nåt kul som sätter guldkant på livet :o) Vi kan höras mer på mejlen om det längre fram.

    Jättemånga jättestora och varma kramar

    Monika

    SvaraRadera
  10. Hej Maria:) Klart man får ösa ur sig:)Allt är ju inte guld och gröna skogar.Bra badkaret åkte ut,vi har samma "problem"här med trapp upp och det blir ju några vändor om dagen.Plus mer nu när vi har skaffa hundvalp:)Mår inte heller bra i kropp o knopp o det tar på.Hoppas verkligen det kommer loss en ny lägga,vi har samma härnere,just att det är bostadsbrist.Vi letar också ett boende på markplan:) Många mjuka kramar till dej från mej:):)

    SvaraRadera
  11. Vad jag lider med dig din stackare :( Så jobbigt för dig. Jag hoppas att det vänder. Lite iaf. Vår och sommar..värme. Blir bättre hoppas jag.

    Kram till dig!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  12. Fin blogg du har :) Tänkte ge dig ett litet tips, om du inte redan provat det?

    Har själv reumatoid artrit, vilket innebär att jag inte bara har värk i leder, utan även i muskelfästen, senfästen och mjukdelarna. Står på bromsande medicinering, men ibland är det så besvärligt så jag måste få cortisoninjektioner, antingen i lederna eller, om det är flera leder, mjukdelar som är angripna, så får jag en spruta i vardera skinkan (verkar över hela kroppen). Detta med mycket bra effekt. Kanske det skulle vara något att testa för dig?

    Hoppas du snart mår bättre.

    /Anne

    SvaraRadera