onsdag 5 februari 2014

Vilodag


Här har jag legat i dag och vilat mig och tittat på de snötyngda träden. Fotona är tagna liggandes i sängen om ni tycker perspektivet är lite konstigt.
Jag har bäddat och klätt på mig så helt under täcket är jag inte :)



Min trogne följslagare har jag haft nära mig. Han gillar att vila och ta det lugnt.
Nu är han väldigt långhårig. Så snart är det dags att boka klippning hos hundfrisören.
Ja, jag själv skulle också behöva boka tid för frisering.


Ibland sitter Ludde så här med ena framtassen på sänggaveln och tittar ut genom fönstret.

Sara har börjat sin 4 veckors praktik på ICA i måndags. Hon går Handels och administrationsprogrammet på gymnasiet. Först sa hon att det ska bli skönt att slippa skolan, men redan igår sa hon att det var nog jobbigare att jobba än att gå i skola :)
Hon har plockat varor och fyllt på hyllor i flera timmar så hon fått träningsvärk. Det är lite annorlunda än att sitta vid skolbänken.

9 kommentarer:

  1. Det är tur att du har Ludde som sällskap:)
    Ha en fin kväll vännen!
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Så fint han sitter där och tittar ut! Här har det blivit ofrivilliga vilodagar!
    Bra när ungdomarna inser att de har det bra i skolan!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Hej Maria :o)

    Så söt han är Ludde! Gulligt att han håller dej sällskap :o)

    Jag har sett skylten Berkön. Visst finns den på 2 ställen? Först lite i början på byn och så en längre bort. Eller tjorvar jag till det nu?

    I bygdegården har jag också varit några gånger. Dom brukar ju ha så trevliga fredagskvällar där under sommaren. Men café, musik och lite försäljning. Och så har jag varit på kalas där också. Jättefint och välordnat har dom.

    Hade tänkt åka på marknaden i morgon men bilen ville annat tyvärr. Vi har bara 10 mil dit så det är ju nästan nästgårds.... Hihihiihi!

    Ha det gott!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  4. Så där sitter en av våra hundar också på sängen och stirrar ut genom fönstret. Ibland skäller han till och tappar balansen :))

    Vila vila det behövs. Ligg där och ha det gott.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  5. Har läst att många är sjuka och hängiga just nu...
    Usch, krya på dej.

    Vilken goding till sängkamrat du har.

    Kram

    SvaraRadera
  6. God morgon! Vilken jättegossig hund, så söt och fin, så!
    Jag känner mig också lite trött, faktiskt. Har varit det sedan helgkursen. Så nu har jag lugna gatan här. Kram♥

    SvaraRadera
  7. Vilken tur att du har vackra pojken hos dig♥
    Krya på dig vännen!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  8. Vad mysigt ni har det du o Ludde :-)

    Kan tänka mig att det känns i kroppen att packa upp varor istället för att sitta i skolbänken :-)
    Hoppas detta kan ge ett extra jobb/sommarjobb :-)

    Ja en fin torsdag ❤️
    Kram

    SvaraRadera
  9. visst är det ett fint sällskap vi har av våra vovvar :)
    det är nog en nyttig erfarenhet för ungdomarna att få komma ut på praktik
    Sv: Nemo och Sluggo brukar också drömma så där, tassarna rör sig och de kan till och med småskälla i sömnen :)
    kramar <3

    SvaraRadera