torsdag 27 februari 2014

Torsdagsinlägg


Ett inlägg varje torsdag har det blivit nu på senaste veckorna. Det är inte mycket men kanske bättre än inget alls ;)
Det går lite segt med bloggandet ibland. Inspirationen saknas, det händer inte så mycket.

I tisdags var jag på bokrea på Coop. Köpte dessa tre böcker. Jag läser mycket, så många av böckerna på rean hade jag läst redan.

                                Bilden har jag lånat från Gällivares facebook-sida.

I går på kvällen var det ett mottagande av Gällivares duktiga längdskidåkare Marcus Hellner på stan. Han har gjort en fantastisk fin prestation under OS.
Jag var inte där på torget och såg det. Var på stan på dagen och då såg jag förberedelserna som pågick. Ides inte åka in till stan en gång till för att titta på mottagandet. Som ni ser på bilden så var det många som var med och hyllade Marcus.

12 kommentarer:

  1. Vet du, det var samma för mej på bokrean. Hade läst det mesta och resten var sånt jag inte är så intresserad av. Blev till slut 2 böcker som jag köpte för att sedan ge bort i present.

    Han är duktig han Marcus. Vilken idrottare och vilken fin person han verkar vara också.

    Mys & Må så gott!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  2. Jag har perioder när jag läser, det blir mest på sommaren när jag är i stugan. Har liksom inte ro att sitta ner när jag är hemma...
    Bra att du skriver åtminstone ETT inlägg i veckan, kul att få ett livstecken från dig:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  3. jag tror att du fick tag i tre bra böcker :) har du kollat på rean på adlibris och på CDON, du vet väl att adlibris har fraktfritt om man beställer för över 100 kr, jättebra, jag har beställt rätt mycket just därifrån
    vilken fin bild från hyllningen
    Sv: :) kan nog tänka mig vilket av namnen du tycker är finast :)
    kramar

    SvaraRadera
  4. Vilka toppen böcker du hittade. Jag är inne i en läs period jag med.
    Riktigt fridfullt att sätta sig ner i soffan med en god bok :)
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  5. Jag är ingen som läser mycket, jag ser hellre på film. ;)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Du fick tag på 3 böcker helt i min smak.. Jag har mest hela tiden någon deckare på gång men jag lyssnar i telefonen nu för tiden..

    SvaraRadera
  7. Jag har fyndat lite barnböcker. Jag har lagt ner läsning för min egen del, har inte haft lust att läsa en bok på jättelänge. Men jag vill så gärna. Jaja, lusten kanske kommer tillbaka någon gång. Må så gott!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  8. Hej Maria
    Lyllo er som "äger" denna fina kille, han är en sådan fin person. Såg programmet med Patrik Sjöberg, när han hälsade på Marcus, fint program.
    Jag gör inte så många inlägg, blir glad när jag får till något.
    .

    Kram Margaretha

    SvaraRadera
  9. Hej Maria! Vad glad jag blev när jag läste att jag hade inspirerat dig till att börja sticka på en Pippi-tröja..:-) Älskar verkligen att handarbeta men dygnet har inte tillräckligt många timmar känns det som så allt tar sådan tid..:-) Kram Anne-Lie (Hemma hos Märtha)

    SvaraRadera
  10. Jag är bara ute på en liten "tittin-runda" :o)

    Önskar dej en fin o trevlig helg!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  11. Vad roligt att så många ville hylla Hellner :-)

    Perfekt att kunda fynda böcker på rea
    Ha en fin lördag!
    Kram💝🌷

    SvaraRadera