måndag 28 mars 2011

Bio och Måndagslista v.13

Filmen Svinalängorna som vi såg på bio i går var sevärd. Men som alltid när man läst boken först blir filmen inte lika bra som boken och mycket var annorlunda . I filmen får man se den vuxna Lena blicka tillbaka på sin uppväxt i ett alkoholisthem när hon besöker sin döende mamma som hon inte träffat på många år.  Många scener är gripande . Jag tycker att flickan som spelar den unga Lena är riktigt duktig skådespelare ( henne har vi sett på TV i ett program i höstas som hette Sveriges skönaste familjer där hon var en av familjemedlemmarna i familjen Bladh ). Sen var det kul att se miljön och kläderna , för det utspelade ju sig på tidigt 70- tal när jag själv var barn.

Här kommer en Måndagslista :
I dag är jag glad för........
* Att vi  har fått en ny affär , Kapp Ahl , och att jag httade lite fina kläder där.
* Biobesöket i går.
* Att äldsta dottern hållt sig rökfri i två veckor.
* Att jag har trevliga bloggvänner.
* Att solen lyser.

6 kommentarer:

  1. Jag är trött jag började jobba kl 6 00. Kl var 4 20. vinter tid. Sen har jag föräldramöte på jobbet idag. Det är tur att solen lyser kram

    SvaraRadera
  2. Men grattis till dottern, det är verkligen bra jobbat!!
    Vilken fin bild du har i inlägget, gillar verkligen krukan!
    Kram♥

    SvaraRadera
  3. Vilken tjusig kruka! Har du nyköpt den?
    Roligt att filmen var bra, när man en gång kommer sig för att fara och titta :))
    Kramen♥

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat dottern. Keep going.....

    SvaraRadera
  5. Vilken duktig dotter du har, toppen;)

    Jättefin bild du har idag;))
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  6. Har hört av flera att filmen inte är lika bra som boken. Har tyvärr inte läst den ännu men jag ska.
    Har en liten utmaning till dig hos mig....så kika in till mig blogg..:-)
    Kram

    SvaraRadera