fredag 25 mars 2011

Min tavla

I dag blir det ett inlägg om en tavla.  Den här tavlan har min pappa målat till mig när jag var två år , alltså 1962. Årtalet står nere i högra hörnet. Jag har alltid tyckt om den och har haft den med mig där jag bott.
Den hänger nu i gäst - data rummet och passar så bra där med dom blå färgerna . Soffan  och  farmorsfilten är ju också blå i det rummet.

I kväll är det ju final i Let´s dance . Det ska jag titta på . Men jag vet inte vem jag vill ska vinna, båda dansparen är bra och har gjort en fantastisk utveckling under programmets gång. Är nog mest imponerad av Frank Andersson , han har ju bara brottats. Jessica Andersson håller ju på med musik så dans ligger närmare henne än för Frank .

Ha en trevlig fredagkväll ! Tack för alla fina kommentarer jag fått !

12 kommentarer:

  1. åh vilken fin tavla din pappa har målat, min pappa målade också fina tavlor, jag har en del av dem härhemma, på onsdag begraver vi min far
    jag håller en extra tumme för Jessica ikväll
    en trevlig fredagkväll till dig också
    kramar

    SvaraRadera
  2. hoppas på jessica :))

    må gott fina

    SvaraRadera
  3. Måste kännas bra att ha ett sånt minne efter din pappa!
    Jag höll på Frank innan och efter att ha sett honom ikväll så hoppas jag att han vinner.
    Kram♥

    SvaraRadera
  4. vilken fin tavla,kul att du har den kvar:)måste betyda mycket för dig:))kram

    SvaraRadera
  5. Håller med dej om Facebook, för ointresant, men, bloggnadet är bara så kul.
    Får massor av inspiration!
    Tråkigt med din värk, det tar så mcket på krafterna.

    Fin tavla din pappa har gjort.

    http://www.vindsromantik.blogspot.com/
    Hoppas du får en fin helg
    Kram Maggan

    SvaraRadera
  6. Roligt att ha ett sådant fint minne av sin pappa :)
    Har nyss varit ute på en promenad i det fina vädret!
    Ha en fin dag!
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  7. Tänkte bara tipsa om att just nu pågår flera tävlingar på min blogg, vinn valfria skor från crocs eller presentkort på 300 kr till en fotobok (alla som är med och tävlar får ett presentkort på 150kr så ALLA vinner!)
    Så passa på att gå in och anmäl dig!:)

    SvaraRadera
  8. duktig pappa! :)

    sv.och tack för titten själv :)
    jo jag kommer från kalix och flyttade till danmark för 2,5år sedan :)
    antar ni har minst lika mkt snö kvar där uppe som dom har i kalix just nu :)

    SvaraRadera
  9. Vad underbart att ha tavlan, vilket fint minne o vad fin tavlan är;)

    Såg inte Let´s Dance, men jag såg i morse på tv att Jessica vann.....antar jag;))
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  10. Va inte visste jag att din pappa målade tavlor.
    Den är ju gätte fin.Jag har missat varje gång let s Dance. vi åker ju till landet vage fredag. Ha en trevlig helg kram

    SvaraRadera