torsdag 24 mars 2011

Värkgnäll

När jag började blogga tänkte jag att jag inte ska skriva om min sjukdom. Det är nog inte så kul att läsa och det blir så negativt. Men eftersom värken i min kropp finns där hela tiden är det oundvikligt att inte skriva om den. Så i dag måste jag få gnälla lite.
Blir så ledsen när jag inte orkar nånting. Krafterna tar så fort slut. Är helt tömd på energi redan efter mina morgonbestyr. T.e.x att duscha och blåsa håret tar så mycket energi så jag är helt slut efter det.
I dag var planen att åka till den nya butiken Kapp Ahl, det gjorde jag också men orkade inte prova kläder p.g.a värken i min kropp. Det är så frustrerande. Jag försöker ta dagen som den kommer , inte planera för mycket. Men ibland känns det tungt att man inte ens orkar med en sak.
Det fick bli en tur in till blomsteraffären och muntra upp sig med en fräsch tulpanbukett istället för något klädesplagg.
Nog om detta. Nya tag i morgon.

10 kommentarer:

  1. Stackars dig...:-( Förstår att det måste vara frustrerande när huvudet vill men inte kroppen!!
    Hoppas att det känns bättre i morgon!
    Jättekram!
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Hoppas du kan njuta av helgen istället.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vi bor i Umeå. Norrlands huvudstad. Bor med slalombacke och skidspår fem minuter hemifrån. Åt andra hållet tio minuter har vi en stor sjö med naturområde intill. Helt perfekt för en hund.
    Hoppas din smärta ger med sig.

    SvaraRadera
  4. stackars dig, jag förstår din situation eftersom jag har både reumatism - psoriasis artrit - och fibromyalgi
    hoppas att blombuketten gjorde din dag lite gladare
    Sv: Jan Boklöv var det ja som kommer från Koskusskulle :) vad spännande att få åka ner i gruvan, kanske tar vi oss upp dit någongång och gör det
    kramar

    SvaraRadera
  5. Mamma lilla, man får skriva om sjukdomen i bloggen också.. det är vissa dagar då du är helt slut... utöver det vanliga, önskar jag kunde ta din smärta så då får vara utan den.

    Men du är en underbar mamma !
    /Dottern

    SvaraRadera
  6. Vilken fin kommentar du fick här ovan!
    I sin blogg får man skriva precis VAD man vill, kan kännas skönt att få vräka ur sig ibland.
    Känner igen det du beskriver, min mamma fick fibromyalgi för cirka trettio år sedan.

    I morgon är en ny dag och nya möjligheter!
    Kram♥

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar kommentar du fick av dotra din;))
    Snälla du, i bloggen är det bara att skriva det som pockar på o ibland så behöver man lätta på trycket....som jag gjorde imorse;)
    Tycker så synd om dig o förstår precis vad du menar, jag själv har väldigt svårt att acceptera att vardagen inte ser ut som den har gjort.....
    kramizzzz o hoppas att du mår bättre imorgon;)

    SvaraRadera
  8. sv.nä,det kan vara lite knepigt med biljetter nu,hoppas sonen fick njuta vid TV:n i stället.Det fick vi andra i familjen göra,spännande var det:))
    Hoppas du har mer kraft idag o att tulpanerna piggar upp dig.kram

    SvaraRadera
  9. Det är klart att du får klaga lite, det är helt okey :)
    Det gjorde du helt rätt i, att köpa en bukett åt dig själv :)
    Ha en fin Fredag!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  10. Jobbigt när man inte mår bra. Jag hoppas att tulpanerna hjälpte lite och att du snart mår bättre igen!

    Trevlig helg!
    Agneta

    SvaraRadera