söndag 13 mars 2011

Recept på Fläskfile´gryta

I dag har jag lagat en god fläskfile´gryta.  Här kommer receptet som räcker till ca 6 portioner:
* 2  Fläskfile´er
* 2 paket bacon
* 1 - 2 röd  paprika
* 1 gul lök
* 1 stor burk champinjoner
* 1 buljongtärning
* vatten ( lite)
* 5dl grädde
* salt , svartpeppar, paprikakrydda

Skiva fläskfile´n - stek- krydda
Skär bacon i bitar- stek
Skär paprika , lök-stek ihop med champinjonerna
Blanda allt- puttra i lite vatten , buljongtärning  en stund
Blanda i grädden mot slutet

Vi åt det med ris och isbergssallad blandad med ananas skuren i små bitar och vitlöksbröd.
Glömde ta en bild på maträtten så det får bli en bild på en ny blomma jag köpte i går.

8 kommentarer:

  1. Kul med nya recept, dessutom passar den mig också (förutom riset förstås!)
    Fin blomma i fin kruka:)
    Ha en fin kväll!
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Du har nått att hämta hos mig!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  3. Låter smaskens!! Alltid roligt med nya recept!!
    Ha en mysig kväll!
    Kram <3
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  4. mums,låter supergott:))fin blomma & kruka:))trevlig söndagskväll/kram

    SvaraRadera
  5. vad gott det låter..det receptet tar jag med mig :)

    Önskar dig en fin vecka <3
    kramar

    SvaraRadera
  6. Mmmmmmm, detta recept snor jag, vi grillade fläskfilé idag, det är inte heller helt fel;))

    kramizzzz

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Det lät jättegott. Vad är det för växt den har jag nog aldrig sätt.Krukan var superfin.
    Kram Anni

    SvaraRadera